Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Algeme Turbo vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 januari 2015 om 11:39 #17269975
Is het bij recente benzine Turbo motoren nog nodig om na aankomst op de plek van bestemming de motor nog 1 a 2 minuten te laten draaiien ivm de Turbo-druk??
Heeft een inbouw van Turbo-timer dan ook echt voordelen??
En is dit icm met dumpvalve een aanrader??Hoe wordt de Turbo gekoelt, en zijn hier ook verbeterpunten voor??
Het gaat overigens om een Meriva B Turbo 1.4 120pk.
Motorcode is momenteel onbekend, ik haal de auto volgende week op en wil goed beginnen..
De km-stand is bijna 4700km.10 januari 2015 om 11:52 #18268402Turbo timer laat de motor na draaien om de turbo te laten afkoelen als je deze niet heb, is het inderdaad beter om de auto nog een min of 2 stationair te laten draaien. En dit kan idd ook met een dumpvalve
10 januari 2015 om 20:36 #18268403Gewoon niet als een achterlijke blazen en dan 1 minuut later je wagen parkeren en uitzetten…niks geen turbotimer nodig. Dumpvalve heeft overigens niks met turbotimer te maken. Je laat ‘m overigens niet draaien voor de turbodruk, je laat m draaien zodat de turbo geleidelijk af kan koelen.
10 januari 2015 om 22:56 #18268404Volgens mijn instructieboekje voor mijn zafira a 30 sec na laten draaien. En als je idd gewoon het laatste stukje rustig rijd kan je hem gewoon uitzetten. Zo heeft mijn oude turbo het 205.000km volgehouden.
11 januari 2015 om 01:37 #18268405Inderdaad gewoon rustig rijden en 30 sec.stationair laten lopen..zo heeft de mijne op de vectra 680duizend km volgehouden :angel
11 januari 2015 om 02:45 #18268406En we praten hier over een standaard auto kom op he
11 januari 2015 om 08:16 #18268407[
=”johanhummer9″]En we praten hier over een standaard auto kom op he[/quote
Ik zal je sterker vertellen…mijn vectra was gechipt en ja,het was een diesel.maar rekening houdend met het feit dat de autoconstructeurs,ook ervan uitgaan dat een turbo ook niet langer mee gaat dan 150 a,200duizend kilometer meegaat.dan is dat toch netjes.en die levensduur verwachting geldt voor zowel benzine als Dieselturbo,s.. :D12 januari 2015 om 10:51 #18268408Levensduurverwachting van een Z20LET turbo is geen 200000 hoor :jerry
12 januari 2015 om 11:48 #18268409Ik heb heb de 2 ton gehaald! Met originele turbo z20let.
En toen was hij nog niet eens echt kapot.12 januari 2015 om 11:51 #18268410Mijne deed 171000 is vrij fors voor een let turbo
12 januari 2015 om 18:10 #18268411@Mark16v wrote:
Levensduurverwachting van een Z20LET turbo is geen 200000 hoor :jerry
zoals ik al zei…TUSSEN de 150 en 200duizend km mag je redelijkerwijs echt wel verwachten.zeker bij normaal gebuik.dus de standen die Vannos en Perror gereden hebben is binnen de verwachting. netjes heren! :wors
16 januari 2015 om 23:28 #18268412Normale z20let turbo’s zijn bij 120k al aardig kaas normaal gezien.
16 januari 2015 om 23:37 #18268413De vraag gaat echter over een A14NEL
Toch bedankt voor de reacties
17 januari 2015 om 14:47 #18268414Er staat toch echt in de topic titel algemene turbo vraag.
17 januari 2015 om 15:00 #18268415 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.