Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Alarm werkt niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 februari 2015 om 20:56 #17270532
Mijn Calibra is uitgerust met een fabrieksalarm. Volgens mij doet die het echter niet. Als ik de deur op slot doe gaat er geen lampje knipperen in de sensor. Alle componenten zijn volgens mij aanwezig: sensoren, regelunit achter dashboardkastje en claxon. Enige wat mij is opgevallen is dat er rechtsvoor bij de Kiekert een dikke rode kabel los lag en ik heb geen idee waar deze voor is.
Heeft iemand enig idee hoe ik kan controleren of het alarm nog werkt en zo niet hoe ik er achter kan komen wat er loos is?
12 februari 2015 om 21:22 #18273030als je de vraagbaak van Vectra A, 1988/95 hebt staat het elektrische schema van het alarm in, twee bladzijden van achteraf gerekend
13 februari 2015 om 09:15 #18273031Volgens mij moet je hem verder door draaien als je hem op slot zet dus op slot en
dan nog een slag verder draaien zo was het bij mijn calibra met orgineel alarm13 februari 2015 om 11:31 #18273032Sleutel moet plat gedraait staan op alarm.
Als het plaatje gebroken is op linker deurslot gaat hij niet op alarm.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 februari 2015 om 19:28 #18273033Bedankt voor de tips. Ook als ik de sleutel 90 graden draai gaat hij niet op alarm. Zit best wel wat speling op het slot na 18 jaar gebruik. Bij 45 graden draaien gaat hij op slot en gaan ook de ramen dicht als deze open staan. Bij doordraaien tot 90 graden gebeurd er niets.
Binnenkant even open gemaakt en deze foto gemaakt. Welk plaatje bedoel jij Wim? Is dit op de foto te zien? De foto is genomen wanneer de sleutel 90 graden is gedraaid.
13 februari 2015 om 19:50 #18273034Toch nog even goed gekeken en weer wat wijzer geworden. Het rechter palletje op bovenstaande foto heb ik met de hand bewogen en dan wordt wel degelijk het alarm ingeschakeld. Aan de passagierskant gaat dan in de sensor een lampje knipperen.
Het linker palletje wordt bediend door een metalen nokje waardoor de cv motoren schakelen. Ik neem aan dat dit voor het rechter palletje ook moet gebeuren. Is dat het plaatje dat jij bedoeld Wim en heeft iemand een idee hoe dit te repareren?13 februari 2015 om 23:24 #18273035Alleen met de linker deur kan je alarm inschakelen.
Onderin je deur ligt een stukje metaal, dat is van je slot gebroken, is een kwaal bij deze sloten.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
14 februari 2015 om 07:34 #18273036Inderdaad Willem, ook wel de ‘safe-lock ring genoemd :thumb heb ‘m bij mij ook al eens moeten vervangen, echter kreeg ik het slot amper meer gedraaid omdat de gebroken ring het draaien van de slotclinder bemoeilijkte!
14 februari 2015 om 09:50 #18273037Nou, dan hebben we in ieder geval de oorzaak gevonden. Weten jullie of dit onderdeel lost te koop is bij de dealer?
14 februari 2015 om 17:39 #18273038Vanmiddag even naar de autosloperij geweest. Van een Calibra een deurhendel gedemonteerd, maar dat zag er toch anders uit. Daarna allerlei Opels bekeken, maar helaas. Toen ik teleurgesteld afdroop zag ik opeens bij een Corsa een losse deurhendel op het dashboard liggen. En jawel dat leek er meer op. Er is ook niet zomaar een stukje afgebroken, maar het halve ding is verdwenen.
Alles weer in elkaar gezet en…werkend alarm. Heren reageerders, bedankt voor jullie tips!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.