Forumindex › Forums › Modellen › Astra › alarm met CV
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 november 2014 om 19:00 #17268937
Ik wil voor mijn astra f cabrio van 1994 een universeel cabrio alarm inbouwen . Deze is compleet met schoksensor en interieur sensor voor als het dak open staat . Het aansluiten zal geen problemen opleveren . Alleen wil ik de draden voor de CV aansluiten op het slot/bediening van de bestuurdersdeur . Dit lijkt mij gemakkelijker . Of is het beter om hem aan de kiekert aan te sluiten en aan welke draden ( kleuren ) doe ik dat .
5 november 2014 om 19:16 #18259819Belangrijk is om de handleiding van het alarmsysteem te handhaven, afhankelijk van het merk alarm en het merk auto waar het alarm in is gemonteerd. Er zijn bijvoorbeeld van Gemini of Cobra een heel aantal verschillende aansluitmogelijkheden.
10 november 2014 om 18:40 #18259820Heb het alarm gekocht op E-bay . Deze is speciaal voor de cabrio compleet met interieur sensor voor als het dak open staat . Ook kan je de verlichting nog even laten branden als je hem op alarm zet . Startonderbreker zit er ook op en een schoksensor . Heel compleet net zoals de beschrijving om hem aan te sluiten . Alleen staan er 7 verschillende aansluitmogelijkheden in voor de centrale vergrendeling . Volgens mij word de centrale vergrendeling die ik nu heb en die ik alleen met de sleutel in het slot kan bedienen via de massa bediend maar dat weet ik niet zeker vandaar mijn vraag . Ik kan het natuurlijk even nameten als ik de deurbekleding los haal maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft .
10 november 2014 om 18:56 #18259821Om een alarm goed zonder kans op storingen aan te sluiten moet je goed schema’s kunnen lezen, anders krijg je geheid problemen met de installatie. Misschien kun je de schema’s inscannen en hier posten zodat we wat meer weten.
10 november 2014 om 19:50 #18259822De CV van een astra f is massa bediend ;)
11 november 2014 om 14:28 #18259823Oke had al het idee dat hij massa gestuurd was , daar kan ik wat mee . Tekening lezen is geen probleem , werk bij de NS als monteur elektrisch dus dat gaat goed komen . Van de week maar even de draden voor de sirene en de plus naar de accu trekken . Bouw het dashboardkastje uit en plaats daar het alarm achter . Kan ik van daaruit ook de schoksensor en de bewegingsmelder voor het interieur op een geschikte plek plaatsen . Kiekert zit daar ook dus heb ik alles mooi bij elkaar . Zet het alarmkastje vast met dubbelzijdige plakband en klittenband zodat het makkelijk te verwijderen is indien nodig . Alle stroom voerende draden zijn gezekerd 6 in totaal , wel veel maar wel veilig .
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.