Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Alarm inbouwen, aansluiten op knipperlichten, Opel Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juli 2011 om 20:12 #17240469
Hallo,
Ik ben bezig een alarm in te bouwen van Autostyle. De TE 666FU. Ik moet nu 2 draden aansluiten op de knipperlichten. Nu is mij verteld dat ik deze stroom weg kan halen bij mijn alarmverlichting schakelaar.
Op deze schakelaar zitten 4 draden. 1 daarvan geeft 12 volt. Ook wanneer de alarmverlichting niet aanstaat.Heeft iemand enig idee op welke van de 4 draden ik de 2 aansluitsnoeren van het alarm voor de knipperlichten moet zetten?
Misschien is er wel een andere manier voor om aan te sluiten op de knipperlichten?Ook moet ik nog een plus en min draad op de plus en min van mijn deurschakelaar zetten. Heeft iemand een idee waar deze draden binnenkomen in de auto? Of hoe ik van binnenuit de auto achter deze schakelaar kan komen?
6 juli 2011 om 14:18 #17908653De 2 draden die je nodig hebt om de knipperlichten aan te sturen, sturen die spanning of maken die een NO contact ?
Als je de stekker aan de achterzijde eraf trekt dan kan je wel meten op welke pinnen deze moeten.
Zelf zou ik ze overigens bij de kiekert weghalen, maar dat terzijde.Je deurschakelaar schakelt alleen een contact naar de massa (min).
Voor je die draden gaat aansluiten op dat contact zou ik mezelf er eerst van overtuigen dat die 2 draden 100% zeker geen spanning sturen.Normaliter (bij de systemen die ik heb ingebouwd) is het zo dat die 2 draden open zijn in de rust situatie en dat je je het kortsluiten van die 2 draden een alarm genereert.
In dat laatste geval leg je 1 draard aan de massa en de andere op het draadje wat op die schakelaar zit.
De schakelaar kun je overigens zo losschroeven.Gr. Arjan
6 juli 2011 om 14:46 #17908654ik heb ze in mijn vectra op de multitimer aangesloten, omdat de draden van het alarm wat ik had 12v uitstuurde.
als die draden van jou alarm een NO contact hebben dan zou ik het ook via de kiekert doen.11 januari 2012 om 17:09 #17908655@thereaper wrote:
ik heb ze in mijn vectra op de multitimer aangesloten, omdat de draden van het alarm wat ik had 12v uitstuurde.
als die draden van jou alarm een NO contact hebben dan zou ik het ook via de kiekert doen.weet jij zo welke draden op de kiekert voor het linker en knipperlicht zijn? ik zit nu met hetzelfde vraagstuk.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.