Aircopomp krijgt geen inschakelstroom.

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Aircopomp krijgt geen inschakelstroom.

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273236
    andre.de.gooyert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2014

      Ik ben de schakelspanning van mijn airco kwijt (Meriva 2003 1.7 cdti). Ik heb de zekering gecontroleerd en die is goed. Daarna heb ik de schakelaar in het dashboard open gemaakt en ook die geeft de spanning door. Hij komt echter niet bij de aircopomp aan. Ik heb geprobeerd de kabel te volgen, maar dat is ook geen succes bij zo’n vol motorruim.

      Mijn vraag is nu: Zitten er tussen de schakelaar op het dashboard en de aircopomp nog ergens stekkers die los kunnen zitten?

      Al vast bedankt.

      Andre

      #18294142
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Genoeg koudemiddel in het systeem??

        Als er niet genoeg koudemiddel inzit slaat de pomp ook niet in.

        #18294143
        andre.de.gooyert
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 March 2014

          Dat wist ik niet. Dan ga ik hem eens laten nakijken of er nog genoeg koudemiddel in zit. Bedankt.

          #18294144
          Ener
            Lid sinds:
            5 October 2015

            In het systeem zitten twee beveiligingen die de pomp kunnen blokkeren
            De ene is een overdruk sensor ( schakelt pomp uit indien de druk te hoog wordt, niet aanslaan ventilatoren)
            De ander is een onderdruk sensor ( schakelt de pomp uit als de druk te laag is bijv. Te weinig koude middel.

            Grtzzzz René

            #18294145
            rinus747
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 May 2010

              En als je pech hebt krijg je dubbele fouten zoals ik net gehad heb: Het koudemiddel was laag….door een klein lek in de condensor…..en daardoor is er een tijde te vaak in en uit geschakeld…..en ging de magneetkoppeling van de aircopomp kapot.

              Alles was te repareren (o.a. magneetspeol in de pomp vervangen) , maar het was toch wel bijna 100 euro aan onderdelen, en heel wat werk……en bij de garage: vullen…..en weer leeghalen….en weer vullen. Maar ze waren erg behulpzaam en ik hoefde maar een maal + 20 euro te betalen.

              Met het vullen erbij was ik dus wel 180 euro kwijt voor alles weer in orde was, en dat is heeeeel goedkoop!

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.