Aircopomp gaat aan en uit!

Forumindex Forums Modellen Astra Aircopomp gaat aan en uit!

5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #18343626
    NielsZ18XE
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 May 2017

      Ik weet bijna 100% zeker dat je pomp vastgelopen is
      omdat je hem niet kan draaien, hij hoort heel soepel naar links en rechts te kunnen.
      Liever teveel olie erin als te weinig.
      je kan beter een nieuwe pomp aanschaffen bij een bedrijf die niet te duur is, ze hebben bijvoorbeeld voor €240 een
      nieuwe pomp inclusief spoelen en vullen en garantie,
      het is ontzettend klote als hij het niet doet!
      Succes :toppie:

      #18343629
      SnowWolf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 December 2015

        [quote quote=18343614] @snowwolf, Bedankt voor de informatie. Helaas is dat ver uit mijn beurt. Kom zelf uit limburg namelijk. ;)

        [/quote]
        tja.. je kan ook denken voor 240 euro heen en weer rijden is het wel waard (tis wel een revisie pomp). Vervangen duurde zo’n 45 min, dus je kan er prima op wachten.

        De dealer vraagt 850 euro voor het vervangen van de pomp (revisie).
        Meeste universele garages vragen zo’n 600~700 euro voor een nieuwe (imitatie) pomp.

        #18343646
        Dolby
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 May 2008

          @NielsZ18XE & SnowWolf. Bedankt voor jullie reacties en tips. Ik ben nog dingen aan het onderzoeken. Maar een 2de hands airco pomp ga ik zeker niet proberen. Heb namelijk nu ook een goed net gereinigde airco systeem alleen is nu mijn airco pomp waaschijnlijk kapot. Wil niet nog vaker het systeem moeten laten leeghalen en opnieuw vullen want dat kost ook al gemiddeld €50 per keer. Dus zeker voor een nieuwe. Heb op internet al een NFR airco compressor nieuw gevonden met 2 jaar garantie voor €200. Maar ben nog onderzoekende wat voor kosten er nog moeten bijkomen. Heb namelijk gelezen dat het airco systeem bij nieuw airco pomp gespoeld moet worden. Ben even nu aan het kijken om een totaal plaatje te krijgen. En kijken of het me niet te duur word. Een werkend airco is geweldig maar helaas duur wanneer het defect gaat. Moet even kijken of de totaal prijs niet te hoog word. Wil namelijk ook met gezin nog leuke dingen kunnen doen in de vakantie.

          Het advies van SnowWolf klinkt zeker niet verkeerd begrijp me niet verkeerd. Maar de reisafstand is me te ver. Montfoort is voor mij 400KM en Enschede is maar liefst 460KM retour. Als ooit iets aan mijn airco systeem niet werkt moet ik voor de garantie weer helemaal die kant op dus voor mijn helaas niet goedkoper.

          #18343658
          NielsZ18XE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 May 2017

            Graag gedaan man,

            Ik heb 2 kapotte pompen gehad binnen korte tijd, systeem niet gespoeld gewoon een ander op gezet die zit er nu 3 maanden op en koelt als een gek haha, dus met spoelen weet ik niet of dat 100% moet… ze adviseren het wel maar goed, bij mij koste 2e hands pomp €70 en €50 vullen dus €120

            #18343689
            Dolby
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 May 2008

              @NielsZ18XE, Ik hoop nu dan dat je langer kunt genieten dan 3 maanden. Want iedere 3 maanden een andere airco pomp en opnieuw vullen is ook niet echt goedkoop en makkelijk.

            5 berichten aan het bekijken - 26 tot 30 (van in totaal 30)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.