Hey iedereen,
ik ben hier eigenlijk namens mijn vriend, hij heeft een corsa E 1.4 benzine .
zaterdag viel hij onderweg stil, uitgebold en aan de kant gaan staan. Terug willen starten , toen hoorde hij een “metaalachtige bonk” . Hij had de auto opzij geduwd en met iemand anders naar huis gereden.
zondag , ik met hem gaan kijken. Ik ben meestal de man die men voor zulke dingen opbelt.
dus ik naar ginder, motorkapje open. En meteen zie ik bij het inspecteren van de riem, dat de poelie van de aircopomp zijn “deksel” mist.
en deze lag idd ook op de bodemplaat.
deze zit op de as van de pomp geschroefd.
Verder was er niets van schade te zien, en dus proberen starten. Motor loopt zoals altijd, zoet.
iemand zoiets vergelijkbaar voorgehad?
en belangrijker, zullen ze dit in de opel garage zo los kunnen bestellen? Of gaan ze een complete kompressor koppeling aansmeren, of erger ganse pomp?
hij belde deze middag naar de opelgarage, “geen tijd, pas volgende week “ was het antwoord.
ik stelde voor om ermee naar een andere opel garage te rijden, maar dat durft hij niet.
Daarom dacht ik, gewoon occasiepompje op de kop tikken en deksel zelf overzetten.
je kan die set “ poulie en deksel” ook appart krijgen online maar dat kost nagenoeg hetzelfde als een complete aircopomp occasie.
grts
michel