Aircopomp

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Aircopomp

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Theo1970
    Deelnemer

Hallo beste leden,

Ik heb een Opel Vectra 1.6 onyx uit 05-2001.

Mijn airco laten vullen zo,n 6 weken geleden alles deed het,maar nu niets meer.
      Aircocheck laten doen bij de vakgarage en zeggen nu dat er niets meer in het aircosysteem zit en dat de pomp kapot is.
      Maar hoe kan je nu weten dat de pomp kapot is terwijl er niets in het systeem zit.Er moet toch iets in het systeem zitten om de pomp juist te testen.
      Hij kon ook niet echt een lekkage vinden (met uv lamp) alleen zag hij een paar spikkels op de pomp.(Hij kon wel een pomp regelen zei die ,dit is het juist het duurste) :fy1
      Kan het ook zijn dat er O-ring of pakking versleten is boven op de aircopomp waar die 2 pijpen op de pomp zitten.
      Wie weet waar ik eventueel zo,n O-ring/pakking kan krijgen.
      Ik heb zelf het idee dat de pomp nog goed is.

Weten jullie misschien een oplossing.

Theo

koenelsenaar
      Deelnemer

Die kun je gewoon los vervangen, zijn te koop bij de dealer.

remutr
        Deelnemer

Als hij binnen 6 weken leeg is moet dat te zien zijn met de uv lamp.

hoeveel cc zat er voor het vullen nog in?

arjontje
          Deelnemer

Is het systeem überhaupt onder druk gezet om zo het lek te vinden?
            IK vermoed dat dat niet gebeurt is. Met de uv tracker is maar slecht te zien waar een lek zit, weet ik uit ervaring.

Lekkages zoeken doe ik het liefste door het systeem onder druk te zetten.

remutr
            Deelnemer

Dat moet zeker, zonder druk meet je niks, en een kapotte pomp is makkelijk gezegd met 2 uur arbeid zit hij er in maar de pomp opzicht is duur.

Was voor een Omega € 680,00 voor een pomp vervangen, afpersen en hervullen.

wv381
              Deelnemer

had een vectra met hetzelfde probleem,er zat echter een pomp van koreaanse makelij op waarvan geen keerring leverbar was…

Sent from my iPhone using Tapatalk

Theo1970
                Deelnemer

wat ik al zei alleen wat spikkels op de pomp gezien met de UV lamp,bij vullen zat er toen nagenoeg niets in

Theo1970
                  Deelnemer

nee ze hebben systeem niet onder druk gezet om het lek te vinden,daarvoor vond ik het vreemd dat men zei dat de pomp kapot was,
                    dus wat is het nu het beste wat te doen,de o-ringen vervangen of eerst op druk laten zetten en dan laten controleren waar het lek zit

arjontje
                    Deelnemer

Dus er is niks op druk gezet. Dat wordt gedaan met een apparte cilinder. Niet met het airco apparaat.

Als ik het zo lees zal ik persoonlijk naar een aircoboer gaan voor een second opinion. En idd op druk zetten.

Ik had het zelf ook uv sporen op de pomp. Maar de hogedrukleiding was lek boven de pomp.
                      Ja dan krijg je dus sporen onder en boven op de pomp.

Famempeters

ik heb zelf een week of 5 geleden de Airco pomp en de condensor laten vervangen bij Airco service Twente op een lokaal reparatie adres in Amsterdam 425€ was ik kwijt super service en ook zelfs na inbouw nieuwe delen eerst de installatie afgeperst voor dat hij gevuld werd , dus bij een niet werkende installatie ie dat toch denk ik het eerste wat er gebeuren moet voor dat je een lege gaat her vullen en dan de olie en de kleurstof zeker niet vergeten !!!!!
                        mocht de pomp stuk zijn pleeg is overleg met Airco service Twente zijn revisie pompen met let op 2 jaar garantie dat heb je op een nieuwe niet eens .

Theo1970
                        Deelnemer

Ze hadden inderdaad alleen het airco apparaat waar je mee vult erop gezet.

Maar om nu voor 425€ even een reparatie uit te laten voeren aan de airco vind ik ook to much voor een auto van 2001,dus denk ik dat ik voor de second opnion zal moeten gaan.

Ik vind het zo zonder want de auto rijdt perfect :cry :cry :cry :cry :cry :cry

usbstick
                          Deelnemer

Waarom was die airco leeg eigenlijk?

Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk

remutr
                            Deelnemer

Als hij weer 2 jaar mee gaat en je in een koele auto kan rijden is dat toch € 450,00 waard zeker als je auto nog mooi en goed is.

Kijk ruil je hem snel in dan zou ik het niet doen maar als je nog 2 jaar rijd zou ik het laten maken.

Famempeters

ik hoor net van een vriend die ik heb gewezen op Airco service Twente dat hij heeft een Opel Zafira A met een 1.8xe er in van 2002 dat hij volgende week een Airco pomp gemonteerd krijgt afgeperst en gevuld voor 240€ all in en 2 jaar garantie . op de locatie in Amsterdam men heeft meer montage punten in Nederland … ik denk zo dat elke auto waar Airco in zit dit bedrag voor een werkende Airco toch wel waard is . zekerheid van de pomp en de magneet koppeling van 2 jaar .

Bert

remutr
                                Deelnemer

bert dat zijn hele mooie prijzen. Jammer dat ik te ver weg woont en ik in Utrecht was dan wel een Omega € 680,00 kwijt was.

Famempeters

ff goed lezen heeft meer montage punten in het land en voor het enorme prijs verschil kan ik wel van Utrecht naar Amsterdam rijden als dat 400€ scheelt ????? of zie ik dat verkeerd 30€ benzine en klaar is de welbekende Kees en op Zaterdag dus is voor veel werkende een uitkomst ?????
                                    zie mijn eigen auto daar zat buiten de pomp een nieuwe condensor en droger bij voor 425 all in en 2JAAR garantie op de werking van het systeem ??????? dus daar kan je best 30€ – 50€ voor aan benzine voor verbruiken zeker als je weet dat dit goed gebeurd .

remutr
                                    Deelnemer

Je heb helemaal gelijk, A,dam is voor mij maar een stukkie.

Zou het adres in de favorieten opslaan, kan altijd handig zijn.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.