Aircopomp

Forumindex Forums Modellen Astra Aircopomp

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Jabir_A
    Deelnemer

Hallo iedereen,

Ik ben nu al ruim een 3 maanden tevreden eigenaar van een Opel Astra H. Echter sinds ik deze auto bezit maakt de aircopomp een brom/kras geluid. Ik heb hier expres niks mee gedaan tot nu toe vanwege het weer.

Een airco boer heeft mij weten te vertellen dat het aan de kleppen ligt van mijn aircocompressor. Als deze nauwkeurig te werk moet gaan (climate control) dan gaan die kleppen geluid maken. Hij raadde mij aan om een nieuwe comressor te kopen omdat reparaties niet gedaan worden of heel erg duur zijn.

Nou heb ik er een paar kunnen vinden bij de onderdelen lijn, maar er word mij telkens om een “nummer” gevraagd.
      Ik heb een paar getallen kunnen vinden op mijn compressor, maar maar dat bleek niet goed te zijn.

Kan iemand mij vertellen wat voor code er nou precies bedoeld word? Hoeveel verschillende compressors kunnen er mogelijk zijn voor mijn auto?

Het gaat om een Opel astra H uit 2004. 1.6 16v. Handgeschakeld.

Sorry voor de lange verhaal.

Groetjes,
      Jabir

OPC Turbo

Als dit een huil geluid is dan kan je er niet veel aan doen…

Mijn Astra H met ECC maakte dit geluid ook (en dat doen er veel meer!) ik heb er nooit wat aan gedaan omdat het geen kwaad kon en omdat een nieuwe compressor het geluid ook maakt… (dat ligt aan de constructie omdat het een intern geregelde compressor is…

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.