Forumindex › Forums › Modellen › Astra › aircogeluid astra H 2007 Z18XER
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 juli 2017om 11:30 door dockedmarc.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2017 om 11:58 #18345456
Goedemorgen beste forummers & technici.
Ik wil toch mijn verhaal hier ook nog even kwijt om te zien of iemand mij kan verlossen met een oplossing
Ik heb mijn auto nu ruim 1,5 jaar. in de ” garantie” termijn heb ik het meest proberen te verhalen. zo heeft de
Opel dealer waar ik henm heb gekocht mij onder garantie geholpen met mijn radio die geen cd’s meer las..
dit naar volle tevredenheid want ik snap zelf ook dat een radio niet echt onder garantie zal vallen….. OPGELOSTMaar in de zomer vorig jaar zette ik de airco aan en met gasgeven ofwel de koppeling indrukken , kwam er een geluid uit
de motor. Het geluid kan ik het beste definieren als dat je je boxen verkeerd had aangesloten op de versterker. dan kreeg
je ook zo’n geluid dat meeging met het toerental…nou …terug naar de dealert…ze gaven aan dat dit de compressor zou zijn en tja, het is een onderdeel die nou eenmaal
slijtage onderhevig is en tenslotte…de airoc koelt nog gewoon… GEEN GARANTIE..Een maat van me ( automonteur ) zei me dat ik anders gewoon eens naar de aircoboer moest gaan en zeggen dat ze het systeem moesten
bijvullen met koelmiddel + olie en dat het geluid dan weleens weg – of minder – zou kunnen zijn…. Ik naar de aricoboer.Bovenstaande gedaan maar geen verschil…aircoboer zei daarom ook ..POMP… Hij gaf aan dit via de onderdelenlijn te kopen. Vele malen
goedkoper dan nieuw ( al is “nieuw” altijd een gereviseerde heeft de opel mij gezegd )Toch heb ik dit in de wind geslagen en heb via de autoshop 1 pomp besteld en naar de aircoboer gebracht…Hij heeft deze erin gezet , afgevuld
en klaar….. Ik rij weg en 20 meter verder , na 1 x koppeling te hebben ingedrukt…nog steeds dat ellendige geluid…in totaal 500 euro lichter en geen verschil. Nogmaals : koelen doet ie gewoon goed…
Nu , de mensen met technisch verstand onder ons : hebben jullie enig idee of het iets anders kan zijn ??
Het kan natuurlijk maar zo zijn dat ik een gereviseerd exemplaar heb gekocht die niet goed is… maar om hierachter te komen moet ik
– oude pomp terug laten zetten en opnieuw te laten vullen door de aircoboer
– nieuw geplaatste pomp retour naar autoshop
– deze zal nagekeken moeten worden denk ik en in hoeverre zullen ze ( hella of bosch )erkennen een kapotte te hebben geleverd ( hoe groot is ook die kans )
– vervolgens een andere gereviseerde of dezelfde pomp maar dan ook goedgemaakt weer terugplaatsenen wat kost bovenstaande me dan ?
een heel verhaal maar hoop dat men niet te moe is geworden voor een logisch verlossend antwoord
:applause02:4 juli 2017 om 13:45 #18345462Ik neem aan dat het geluid alleen komt wanneer de airco aan staat? Of heb je het geluid ook als de airco uit staat? kan namelijk ook de spanrollen zijn die
niet helemaal lekker meer zijn waar de multi riem overheen loopt.Ik weet dat veel mensen klagen dat bij sommige aircopomp een vervelend geluid uit komt. Vaak op te lossen door aircocheck i.v.m. onvoldoende koelmiddel mogelijk.
4 juli 2017 om 14:22 #18345467ja sorry…. je hebt gelijk…had ik er ff bij moeten vermelden…airco knoppie aan en het geluid is er.
airco knoppie uit en het geluid is vertrokken…. te weinig koudemiddel lijkt me zeer onwaarschijnlijk omdat
de aircoboer de hele dag airco’s “behandeld”die spanrollen , zijn die apart te verkrijgen en zijn ze duur ?? ook qua montage ?
Moet zeggen dat die maat van me altijd het werk doet aan de auto…Zou het ook een multiriem kunnen zijn ? of is dit onwaarschijnlijk
4 juli 2017 om 14:44 #18345468het kunnen zeker de looprollen of spanrol zijn van de Multi riem, deze worden wat zwaarder belast op het moment dat de pomp aangezet wordt.
hierdoor kan er een geluid ontstaan.
1 ding is zeker het zit daar ergens, omdat het toerental afhankelijk is.
ik zou gaan luisteren met een lange schroevendraaier of een stethoscoop en dan onderdeel voor onderdeel beluisteren.4 juli 2017 om 15:02 #18345470ok…de stethoscoop snap ik haha , maar die lange schroevendraaier ??
wat zou ik daarmee moeten doen ??4 juli 2017 om 15:26 #18345471en ik denk ook nog eens dat ik er echt wel vanuit mag gaan dat je via een autoshop een deugdelijk
( en goed getest door de leverancier ) gereviseerde aircopomp krijgt….Dat wil dus zeggen dat mijn ” oude” pomp dan niet eens kapot is/was maar zoals je aangeeft wellicht
gewoon een spanrol is – of de multieriem…Iemand toevallig interesse in een z.g.a.n ( nou ja…gebruikte ) aircopomp ?
5 juli 2017 om 11:30 #18345499[quote quote=18345470]ok…de stethoscoop snap ik haha , maar die lange schroevendraaier ??
wat zou ik daarmee moeten doen ??[/quote]
een schroevendraaier kan je gebruiken als je geen stethoscoop hebt. punt van de schroevendraaier tegen het onderdeel en je oor tegen het handvat.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.