Airco/blower start niet op na dag in de zon

Forumindex Forums Modellen Astra Airco/blower start niet op na dag in de zon

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    snitsernl

Ik heb de laatste weken een apart probleem met mijn Astra J, 2011. Nadat de auto een dag in de zon heeft gestaan start de airco (of liever gezegd: de blower) vaak niet meteen op, maar pas na een aantal kilometers. Soms na een kilometer of 5 gereden te hebben, maar soms ook pas na een kilometer of 25. Ik heb hem als regel in de automatische stand staan.

Een airco check heb ik inmiddels laten uitvoeren. Gistermiddag ook even laten zien bij de garage waar ik hem heb gekocht, maar zij kennen het probleem niet. Ze hebben beloofd bij de Opeldealer te informeren. Ik zelf heb sterk de indruk dat de warmte dus een rol speelt. De afgelopen winter had ik namelijk nooit last. Ook ‘s morgens vroeg geen problemen.

Is er iemand die dit probleem herkent, en weet hoe het mogelijk op te lossen is?

snitsernl

Even een laatste update. De oplossing bleek uiteindelijk simpel.

Na allerlei aanwijzingen op een ander forum was ik er al wel achter dat de blower het probleem moest zijn. Dit bij een grote beurt aan de garage doorgegeven die de blower vervolgens uitgemonteerd hebben en op de bank hebben getest. De blower is daarna teruggeplaatst omdat deze volgens de monteur prima werkte.

Hierna heb ik geen problemen meer gehad. Hoogst waarschijnlijk hebben de stekkertjes dus niet goed vastgezeten, waardoor de stroomkring bij hogere temperaturen werd onderbroken. Zakte de temperatuur dan weer, dan werd er weer contact gemaakt en werkte de blower weer.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.