Forumindex › Forums › Modellen › Zafira, Sintra (MPV’s) › airco werkt niet meer na wissel distributieriem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 juli 2016 om 09:07 #17277217
Hierbij stel ik mijn even voor ik ben michel en rij een zafira b 1.8 uit 2006, heerlijke auto lekker veel ruimte.Ik heb het volgende probleem mijn airco werkt niet meer sinds de distributieriem is vervangen, nu geeft het display bij de tellers aan ecn 059761.
Wat zou dit zijn? was bij de garage geweest maar de werkplaats medewerker had geen tijd om dit tebekijken helaas moet effe een afspraak maken zei hij.mvg michel
2 juli 2016 om 10:51 #18322210AnoniemLid sinds:
1 January 1970Das niet netjes van die garage
Zij hadden ook de ditributie vervangen?
Die.code heb ik geen idee van
Neem aan dat de multiriem wel weer over de ac pomp loopt?2 juli 2016 om 10:55 #18322211http://www.opcclub.co.za/forum/showthread.php?tid=11672″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Waterpomp loopt ook mee met de multiriem, dus neem aan dat die er wel opzit :hmmz
2 juli 2016 om 20:47 #18322212Er zijn twee soorten multiriem in een zafira A……een met en een zonder airco…..hebben ze de korte er per vergissing opgelegd?
Kijk eens of je de aircopomp kunt vinden, en of er wel een riem loopt
(dwz bij Zafira A is dat zo. Zafira B ken ik niet zo goed, maar lijkt er veel op)
(ps: bij wisseling van distributieriem wordt meestal ook de multi-riem gewisseld)
4 juli 2016 om 15:36 #18322213Ja de riem zit er gewoon op. Weet iemand of er spanning op de stekker hoort testaan die op de aircopomp zit misschien krijgt hij geen spanning, kan ik daar in meten?
4 juli 2016 om 15:38 #18322214De magneet spoel van de airco compressor heeft een stekker waar spanning op moet staan om de spoel te laten klemmen.. Zit die goed vast??
4 juli 2016 om 16:21 #18322215Er zal geen spanning zijn bij zaken als
– airo bediening staat uit
– zekering doorgebrand
– motor loopt niet
– kabelbreuk door bv marterschade
– ecu probleem
– airco gas weggelekt en druk te laagDruk even op ventieltje om te zien of er wat gasdruk is
Meet ook eens of de magneetspoel geen draadbreukheeft
4 juli 2016 om 17:22 #18322216Ja de stekker zit er goed op die had ik al gecontroleerd dus als de motor draaiden airco staat aan dan moet daar spanning op staan. Dan zal ik dat eens gaan meten, want de zekering had ik al bekeken en die is goed.
@rinus
Waar kan ik het ventiel vinden om tekijken of er druk op staat? En hoe kan ik dat testen dan?4 juli 2016 om 17:28 #18322217Op de condensor zit een plastic dopje van circa 20 mm dat je er van af kunt schroeven. Daaronder zit net zo een pinnetje als in een venties. Als je er zachtjes op drukt met een schroevendraaier hoort het te gaan sissen.
Als je een lek hebt is waarschijnlijk alle druk weg.
Als je enkele jaren niet bijgevuld hebt zit je op lage druk en wordt een beveiliging aktief en zal de pomp niet aanslaan
4 juli 2016 om 20:46 #18322218@rinus747 wrote:
Op de condensor zit een plastic dopje van circa 20 mm dat je er van af kunt schroeven. Daaronder zit net zo een pinnetje als in een venties. Als je er zachtjes op drukt met een schroevendraaier hoort het te gaan sissen.
Als je een lek hebt is waarschijnlijk alle druk weg.
Als je enkele jaren niet bijgevuld hebt zit je op lage druk en wordt een beveiliging aktief en zal de pomp niet aanslaan
weet je zeker dat je dit wel zomaar wil zeggen??
niet lullig bedoeld maar ga er al begin vanuit dat de meeste geen skillz hebben qua autos.. en een airco zit gas in waar je longen niet blij van worden..
niet om te zeiken ofzo.. maar ik denk ook ff mee over de gezondheid.. mocht het niet goed gaan…5 juli 2016 om 06:43 #18322219Misschien gewoon terug gaan naar de garage waar de reparatie is gedaan en daar je verhaal doen,een beetje garage kijkt er gewoon naar omdat ze er zelf aan gewerkt hebben.
5 juli 2016 om 07:46 #18322220@DirtyDutchman wrote:
Misschien gewoon terug gaan naar de garage waar de reparatie is gedaan en daar je verhaal doen,een beetje garage kijkt er gewoon naar omdat ze er zelf aan gewerkt hebben.
dat is idd een betere optie.. tevens heb je garantie op je reparatie..
6 juli 2016 om 18:42 #18322221Ik heb even gemeten op de stekker en er staan als de airco aan staat 14.4v op dus dat is goed, nu kan ik dus eigenlijk zeker zijn dat de magneetkoppeling stuk is, is dit klusje goed zelf te doen ik ben heel handig dat scheelt, en wat zou het kosten als de garage zoiets vervangt?
6 juli 2016 om 20:58 #18322222is verschillend bij de garage/dealer.. sommige prijzen je een nieuwe compressor aan ( deze bedoel ik dus niet) andere kunnen wel de koppeling vervangen maar ook dat is de vraag of je voor het geld een originele hebt of niet..
je zou zelf een koppeling kunnen bestellen en dan bij iemand van het forum met een werkplaats en kennis de koppeling kunnen laten vervangen…
http://www.fsrs-opelwebshop.nl/magneetspoel-compressor-opel-astra-h-zafira-b.html” onclick=”window.open(this.href);return false; dit is de link voor een originele koppeling dus dan zou je zelf of als je het nog nooit zelf gedaan hebt door een ander van het forum kunnen laten doen…10 juli 2016 om 15:27 #18322223De Zafira is bij de garage geweest en ze hebben vast gesteld dat het de magneetkoppeling is en dat deze stuk is had niks te maken met de distributie wissel, maar het geintje gaat ongeveer 350 euro kosten :fy1 om de koppeling te vervangen, er werd ook verteld dat als ze de poeli niet los krijgen dan moeten ze de hele pomp vervangen nou zit ik daar niet op te wachten. Ik heb besloten en veel filmpjes op YouTube gezien hoe dat moet om het zelf maar te doen scheelt me 250 euro. Dit ga ik pas doen als ik terug ben van vakantie ga morgen weg vandaar, als het gedaan is maak ik ook gelijk een howto is wel zo makkelijk voor een ander.
10 juli 2016 om 17:40 #18322224je kan ook contact opnemen met carloastra of wim-v6 of iemand anders die tijd en zin heeft om je koppeling te vervangen…
hoef je het niet zelf te doen…en is goedkoper… en snellerps… en bullshit dat ze die koppeling er niet afkrijgen.. als ze los verkrijgbaar zijn zijn ze ook los te krijgen van de compressor… was dus een van de vele garages die je een nieuwe compressor aan wilde smeren… of een 2e handse voor die prijs want nieuw zijn die compressors veel duurder..
10 juli 2016 om 19:17 #18322225Voor dat geld heb je een nieuwe(niet originele) pomp.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.