Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › airco werkt niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2008 om 07:13 #17207735
Hallo
Heb een probleem met de aansturing van de airco.
Nu hoor ik jullie al denken verkeerde rubriek:thumbdown
Ben gister aan het meten geweest en heb geen stroom op de airco zelf,zekering nagekeken en die is goed,dus dacht ik
misschien de schakelaar.De middenconsole gesloopt (valt ook nog niet mee) gemeten op de stekker en krijg geen stroom als ik de schakelaar aanzet.
Nu heb ik een losse draad gevonden en daar staat idd stroom op als ik de schakelaar aanzet.Maar kan het andere stuk van de draad niet vinden:swear
Nu is mijn vraag komt de draad direkt van de zekeringkast naar de stekker? zo ja weet iemand ook de kleurcode ervan.
Wat ik wel vreemd vind is dat de draad waar stroom op komt gewoon wit is terwijl alles wat ik kan vinden 2 kleuren heeft.
hoop dat iemand mij kan helpen.27 september 2008 om 13:42 #17429846het kan ook zijn dat de beveiliging is ingeslagen door te lage druk in het systeem..
dan krijg je op verschillende plaatsen geen spanning
Willem
27 september 2008 om 16:27 #17429847origineel gepost door wim-v6
het kan ook zijn dat de beveiliging is ingeslagen door te lage druk in het systeem..dan krijg je op verschillende plaatsen geen spanning
Willem
Ja dat zou kunnen maar ik krijg nl wel spanning op 1 draad als ik de schakelaar aanzet en die draad heb ik waarschijnlijk doorgesneden met het erin zetten van de radio
ik kan alleen het andere eind niet meer vinden:o27 september 2008 om 19:24 #17429848Wat is dan de kleur van de draad?
28 september 2008 om 16:37 #17429849origineel gepost door Powercorsa
Wat is dan de kleur van de draad?hallo powercorsa
de kleur is wit en komt naast de kleine stekker uit de
achterkant van de unit met schakelaars.28 september 2008 om 17:29 #17429850De witte draad moet aangesloten zijn op pin 2 van de airco aanjagermotor.
Klopt het dat een een relatief dikke draad is (2.5mm2)Je zal waarschijnlijk de draad in de buurt van je radio moeten zoeken i.v.m. dat je vermoed dat deze de draad heeft doorgesneden.
4 oktober 2008 om 17:38 #17429851origineel gepost door Powercorsa
De witte draad moet aangesloten zijn op pin 2 van de airco aanjagermotor.
Klopt het dat een een relatief dikke draad is (2.5mm2)Je zal waarschijnlijk de draad in de buurt van je radio moeten zoeken i.v.m. dat je vermoed dat deze de draad heeft doorgesneden.
hallo powercorsa
sorry voor de late reactie maar ben de hele week van huis geweest:o
het is inderdaad een vrij dikke draad.en ga het andere eind zoeken als ik hem vind laat ik het je weten alvast bedankt:thumbup14 februari 2009 om 14:05 #17429852Heb de console er weer uitgehad en alles nagezocht en kan het andere eind dus niet vinden
Dus hou het eerst voor gezien.Mag een slotje op:thumbup -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.