Beste mensen,
afgelopen zomer heb ik mijn corsa B gekocht met airco. airco werkte niet dus hem laten leegzuigen en afvullen met een hele beurt. heeft het toen een dag gedaan en daarna niet meer. bij het afvullen zat een hele beurt dus ook controle op lekkage, nu denk ik dat ze me een beetje hebben genaaid en de zooi hebben gevuld en terug gegeven zonder controle.
na een keer onder de auto te hebben gelegen, zag ik dat de onderkant van de compressor geel was van de fluor en ik ga er dus van uit dat die kapot is en lekt. alleen heeft mn corsa maar 500 euro gekost en ben ik niet van plan een nieuwe compressor er in te leggen. daarnaast heb ik de airco niet nodig omdat ik wel van warmte en raampjes open houd. ik sleep nu alleen maar gewicht mee en extra bewegende delen die ik niet gebruik dus wil er graag van af.
nu is mijn vraag hoe ik het gat van de compressor kan opvullen ivm de distributie riem? gaat om het motor type X1.4SZ, zijn hier ook riemen voor zonder compressor?
ik ga er van uit dat ik de rest, zoals condensor en leidingen er rustig uit kan schroeven zonder problemen.
alvast bedankt voor de informatie en hulp
Tor