Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › airco verdamper reinigen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 augustus 2014 om 18:41 #17267416
Mede forum’ers,
Weet een van jullie een handige tip om de verdamper van de airco te reinigen bij de vectra C? Ik heb inmiddels begrepen dat de verdamper goed verstopt zit dus demonteren ga ik niet doen. De geur is nog niet zo hevig namelijk. Ik heb al een spuitbusje met reinigingsmiddel gekocht, en een beetje via de condensafvoer van de airco ingespoten. Echter weet ik niet of je dan wel ver genoeg komt.
Mochten jullie nog andere makkelijke tips hebben, Graag!
Alvast bedankt,
Groet Tim.
9 augustus 2014 om 18:57 #18247137Verdamper bedoel je deze zit in je kachelhuis, en is nagenoeg niet te reinigen zonder hem te demonteren(wat veel werk is)
Je hebt er ”speciale” ozon behandelingen voor maar dat zal maar een paar weken helpen, het enige wat het doet is een film laagje rond de verdamper vormen waardoor het lekker ruikt.
Dus waar het op neer komt alle spuitbusjes, behandelingen etc die je eraan uitgeeft zijn weg gegooid geld.
Het beste is en blijft 10 min voor je op de plaats van bestemming bent de airco uitzetten, waardoor de verdamper door rijwind wordt droog geblazen en er weinig/geen bacteriën nestelen.
9 augustus 2014 om 19:26 #18247138Verdamper idd, bericht aangepast.
Idd dat van die 10 min wist ik maar heb nu af en toe al een muffe lucht. dus er zit ergens al wat. gaat dit dan weg met deze methode?
9 augustus 2014 om 20:09 #18247139Muffe lucht hou je altijd een beetje, wil je het helemaal weg hebben zul je de verdamper moeten demonteren en reinigen.
Maar dan nog na verloop van tijd komen er toch weer bacteriën op.
Zoals ik al zei met reinigen van ”buitenaf” zal het een aantal weken duren en dan is dezelfde muffe geur weer terug.
Wat je moet doen is 2x per jaar je interieur filter vervangen, en 10 min van te voren de airco uitzetten meer kan je niet doen, ja geld weggooien aan allemaal dure middeltjes.
10 augustus 2014 om 01:39 #18247140AnoniemLid sinds:
1 January 1970Weet niet wat waar en wie. Maar er zijn bedrijven die met een soort lans de verdamper kunnen bereiken om deze met hoge druk te reinigen
10 augustus 2014 om 07:27 #18247141interieur filter zal ik maandag direct vervangen.
Bedankt voor de reacties!
gr. Tim
10 augustus 2014 om 08:00 #18247142Ben je er niet al vanaf als je alleen je interieurfilter vervangt?
En anders als hij weer bijgevuld moet worden, even een geur behandeling toevoegen. Heb je dat pas gedaan, je nieuwe interieurfilter even met wat parfum inspuiten en je auto ruikt ook weer fris ( dit werkt ook bij die kruimelzuigers waar die stofvanger ook zo goor gaat ruiken, als ik nu de kruimelzuiger aanzet ruikt hij naar armani) Let wel op bij je auto zit je constant in de parfum lucht, niet teveel spuiten dus.
11 augustus 2014 om 07:51 #18247143ik heb mijn airco laten reinigen bij een airco garage, voordien begon ik met een kwartier al te niezen als ik de airco aan had en na reiniging geen last meer. Kosten € 40,00
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.