Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › airco verdamper
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juni 2015 om 21:08 #17272216
wie weet hoe ik de airco verdamper dat ding onder het dashboard kan vervangen voor een opel vectra b .mvg mark
4 juni 2015 om 21:15 #18286561@vectragt wrote:
wie weet hoe ik de airco condensor kan vervangen .mvg mark
over welke auto hebben we het hier?? dat maak het zoeken een stuk makkelijker…
4 juni 2015 om 21:17 #18286562sorry het gaat om een opel vectra b bj2000
4 juni 2015 om 21:26 #18286563http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-3-7-15-condenser/” onclick=”window.open(this.href);return false;
ik hoop dat dit duidelijk is voor je..
als je je motorkap open doet en het zwart plastic paneeltje weghaalt zit je een kabelboom van links naar rechts lopen met een grote zwarte 3 polige stekker.. daar onder zit je condensor..
als er nog gas in zit eerst laten leeg pompen
dan de aanvoer en afvoer los koppelen
de bevestigingsbeugels van de condensor los halen en dan kun je de condensor er van bovenaf uit pakken.. ik denk overgens ook dat je koelventilatoren hier aan vast zitten.. deze zul je ook tijdens de werkzaamheden los moeten halen als dit het geval is4 juni 2015 om 21:35 #18286564@bart-gsi wrote:
http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-3-7-15-condenser/
ik hoop dat dit duidelijk is voor je..
als je je motorkap open doet en het zwart plastic paneeltje weghaalt zit je een kabelboom van links naar rechts lopen met een grote zwarte 3 polige stekker.. daar onder zit je condensor..
als er nog gas in zit eerst laten leeg pompen
dan de aanvoer en afvoer los koppelen
de bevestigingsbeugels van de condensor los halen en dan kun je de condensor er van bovenaf uit pakken.. ik denk overgens ook dat je koelventilatoren hier aan vast zitten.. deze zul je ook tijdens de werkzaamheden los moeten halen als dit het geval isdankje wel voor je reactie .maar bedoel de verdamper dat ding onder het dashboard groetjes
4 juni 2015 om 21:45 #18286565aah die dingen zijn best klote om te vervangen… vooral als je zeer beperkte ruimte hebt
neem aan dat dit dan is wat je bedoeld??
http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-3-7-5-evaporator/” onclick=”window.open(this.href);return false;
die zit aan het andere eind van de aircoleidingen
4 juni 2015 om 21:46 #18286566ja klopt die bedoel ik indd
4 juni 2015 om 21:49 #18286567zoals ik al zei.. die is best klote om te vervangen… je zult ervoor een deel van je dashboard moeten verwijderen om erbij te kunnen en dan ook nog kijken of je airco unit volledig gasvrij is.. je longen en ogen vinden het niet zo prettig als je die gasvorm in ademt…
4 juni 2015 om 21:54 #18286568@bart-gsi wrote:
zoals ik al zei.. die is best klote om te vervangen… je zult ervoor een deel van je dashboard moeten verwijderen om erbij te kunnen en dan ook nog kijken of je airco unit volledig gasvrij is.. je longen en ogen vinden het niet zo prettig als je die gasvorm in ademt…
misschien dat er ook nog iets over in een how to op dit opel forum staatJa kon der niet heel veel over vinden .weet ook dat er een mogelijkheid is om aan de zijkant een gat te maken .maar der is niet veel van de vinden .
groetjes4 juni 2015 om 21:57 #18286569@vectragt wrote:
@bart-gsi wrote:
zoals ik al zei.. die is best klote om te vervangen… je zult ervoor een deel van je dashboard moeten verwijderen om erbij te kunnen en dan ook nog kijken of je airco unit volledig gasvrij is.. je longen en ogen vinden het niet zo prettig als je die gasvorm in ademt…
misschien dat er ook nog iets over in een how to op dit opel forum staatJa kon der niet heel veel over vinden .weet ook dat er een mogelijkheid is om aan de zijkant een gat te maken .maar der is niet veel van de vinden .
groetjesnee klopt..
ik heb bij een oude amerikaan van mij een kachelradiateur vervangen..
heb er voor onderste boven in me auto gelegen met de dag erna rugpijn van in de bochten die ik lag..
moet je nagaan als je airco hebt… en heb zelf een vectra b diamont sport met ecc en andere opties erop.. en dat dashboard zit ram vol geduwd met kabeltjes en plastic delen… dus dat wordt echt puzzelen en ballen hebben om eraan te beginnen… ik zal niet zeggen at het onmogelijk is.. maar het is niet makkelijk om te doen4 juni 2015 om 22:05 #18286570ben daar ook wel bang voor maar heb momenteel alle tijd heb geen werk meer dus vandaar .beetje tijd verdrijf
4 juni 2015 om 22:07 #18286571@vectragt wrote:
ben daar ook wel bang voor maar heb momenteel alle tijd heb geen werk meer dus vandaar .beetje tijd verdrijf
ik heb ook geen werk sinds 1 jaar.. mijn auto staat in een garage.. wachtend op geld zodat ik alles in een keer aan kan pakken…
maar als je eraan begint… succes en neem fotos voor de zekerheid.. zodat je weet hoe alles terug moet5 juni 2015 om 10:06 #18286572@bart-gsi wrote:
@vectragt wrote:
ben daar ook wel bang voor maar heb momenteel alle tijd heb geen werk meer dus vandaar .beetje tijd verdrijf
ik heb ook geen werk sinds 1 jaar.. mijn auto staat in een garage.. wachtend op geld zodat ik alles in een keer aan kan pakken…
maar als je eraan begint… succes en neem fotos voor de zekerheid.. zodat je weet hoe alles terug moetja dat zal ik zeker doen groetjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.