airco verdamper

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum airco verdamper

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    vectragt
    Deelnemer

wie weet hoe ik de airco verdamper dat ding onder het dashboard kan vervangen voor een opel vectra b .mvg mark

bart-gsi
      Deelnemer

@vectragt wrote:

wie weet hoe ik de airco condensor kan vervangen .mvg mark

over welke auto hebben we het hier?? dat maak het zoeken een stuk makkelijker…

vectragt
        Deelnemer

sorry het gaat om een opel vectra b bj2000

bart-gsi
          Deelnemer

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-3-7-15-condenser/” onclick=”window.open(this.href);return false;

ik hoop dat dit duidelijk is voor je..
            als je je motorkap open doet en het zwart plastic paneeltje weghaalt zit je een kabelboom van links naar rechts lopen met een grote zwarte 3 polige stekker.. daar onder zit je condensor..
            als er nog gas in zit eerst laten leeg pompen
            dan de aanvoer en afvoer los koppelen
            de bevestigingsbeugels van de condensor los halen en dan kun je de condensor er van bovenaf uit pakken.. ik denk overgens ook dat je koelventilatoren hier aan vast zitten.. deze zul je ook tijdens de werkzaamheden los moeten halen als dit het geval is

vectragt
            Deelnemer

@bart-gsi wrote:

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-3-7-15-condenser/

ik hoop dat dit duidelijk is voor je..
              als je je motorkap open doet en het zwart plastic paneeltje weghaalt zit je een kabelboom van links naar rechts lopen met een grote zwarte 3 polige stekker.. daar onder zit je condensor..
              als er nog gas in zit eerst laten leeg pompen
              dan de aanvoer en afvoer los koppelen
              de bevestigingsbeugels van de condensor los halen en dan kun je de condensor er van bovenaf uit pakken.. ik denk overgens ook dat je koelventilatoren hier aan vast zitten.. deze zul je ook tijdens de werkzaamheden los moeten halen als dit het geval is

dankje wel voor je reactie .maar bedoel de verdamper dat ding onder het dashboard groetjes

bart-gsi
              Deelnemer

aah die dingen zijn best klote om te vervangen… vooral als je zeer beperkte ruimte hebt

neem aan dat dit dan is wat je bedoeld??

http://www.partsbase.org/opel/vectra-b-1996-2002-3-7-5-evaporator/” onclick=”window.open(this.href);return false;

die zit aan het andere eind van de aircoleidingen

vectragt
                Deelnemer

ja klopt die bedoel ik indd

bart-gsi
                  Deelnemer

zoals ik al zei.. die is best klote om te vervangen… je zult ervoor een deel van je dashboard moeten verwijderen om erbij te kunnen en dan ook nog kijken of je airco unit volledig gasvrij is.. je longen en ogen vinden het niet zo prettig als je die gasvorm in ademt…

vectragt
                    Deelnemer

@bart-gsi wrote:

zoals ik al zei.. die is best klote om te vervangen… je zult ervoor een deel van je dashboard moeten verwijderen om erbij te kunnen en dan ook nog kijken of je airco unit volledig gasvrij is.. je longen en ogen vinden het niet zo prettig als je die gasvorm in ademt…
                      misschien dat er ook nog iets over in een how to op dit opel forum staat

Ja kon der niet heel veel over vinden .weet ook dat er een mogelijkheid is om aan de zijkant een gat te maken .maar der is niet veel van de vinden .
                      groetjes

bart-gsi
                      Deelnemer

@vectragt wrote:

@bart-gsi wrote:

misschien dat er ook nog iets over in een how to op dit opel forum staat

Ja kon der niet heel veel over vinden .weet ook dat er een mogelijkheid is om aan de zijkant een gat te maken .maar der is niet veel van de vinden .
                        groetjes

nee klopt..
                        ik heb bij een oude amerikaan van mij een kachelradiateur vervangen..
                        heb er voor onderste boven in me auto gelegen met de dag erna rugpijn van in de bochten die ik lag..
                        moet je nagaan als je airco hebt… en heb zelf een vectra b diamont sport met ecc en andere opties erop.. en dat dashboard zit ram vol geduwd met kabeltjes en plastic delen… dus dat wordt echt puzzelen en ballen hebben om eraan te beginnen… ik zal niet zeggen at het onmogelijk is.. maar het is niet makkelijk om te doen

vectragt
                        Deelnemer

ben daar ook wel bang voor maar heb momenteel alle tijd heb geen werk meer dus vandaar .beetje tijd verdrijf

bart-gsi
                          Deelnemer

@vectragt wrote:

ben daar ook wel bang voor maar heb momenteel alle tijd heb geen werk meer dus vandaar .beetje tijd verdrijf

ik heb ook geen werk sinds 1 jaar.. mijn auto staat in een garage.. wachtend op geld zodat ik alles in een keer aan kan pakken…
                            maar als je eraan begint… succes en neem fotos voor de zekerheid.. zodat je weet hoe alles terug moet

vectragt
                            Deelnemer

@bart-gsi wrote:

@vectragt wrote:

ik heb ook geen werk sinds 1 jaar.. mijn auto staat in een garage.. wachtend op geld zodat ik alles in een keer aan kan pakken…
                              maar als je eraan begint… succes en neem fotos voor de zekerheid.. zodat je weet hoe alles terug moet

ja dat zal ik zeker doen groetjes

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.