Airco stuk, help !

Forumindex Forums Modellen Corsa Airco stuk, help !

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    oldjaggy
    Deelnemer

Sinds vorige week blaast mijn airco in mijn Corsa B uit 1999 geen koude lucht meer.

Dus vandaag naar de aircoboer om hem bij te laten vullen, maar…. er zat nog 820 gram koude middel in.

De aircoman zei dat waarschijnlijk mijn airco pomp stuk is. Als ik de airco AAN zet hoor ik wel de motor inschakelen.

Vraag 1: is dit idd het geval, is de pomp stuk ?

Vraag 2: heeft iemand misschien een goeie airco pomp ?

Vraag 3: behalve de onderdelenlijn.nl heeft iemand misschien een ander adres ?

Alvast bedankt

keyboard
      Deelnemer

Geen idee wat de aircoman verder allemaal heeft gecontroleerd maar zoals ik het lees is de diagnose vrij ‘compact’ gebleven.
        Als je een pomp hoort/voelt inschakelen wordt er over het algemeen wel druk opgebouwd, maar misschien niet voldoende.

Zijn er bv drukken uitgelezen? Zowel met een drukmeter als via diagnose apparatuur.
        Het zou bv ook nog prima zo kunnen zijn dat er wel voldoende druk is, maar dat er een sensor niet meer (correct) functioneert zodat het systeem ‘denkt’ dat er onvoldoende druk is.

Ik zou zeker niet beginnen met semi willekeurig dergelijke onderdelen te vervangen.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.