Airco stinkt

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Airco stinkt

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    andy8908
    Deelnemer

beste leden,

Sinds een aantal weken begint mijn airco te stinken op het moment dat ik de airco aan of uitzet. Weet iemand waardoor dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Opeltje17
      Deelnemer

Bacteriën op de verdamper(zit in je dashboard)

Dit kunnen ze reinigen met een airco behandeling(ozon reinigen)

Maar naar verloop van tijd krijg je dit toch weer.

Bacteriën nestellen zich op de verdamper omdat het daar vochtig blijft, beste is om 10 min voor de eindbestemming de airco uit te zetten, zodat je de verdamper droog rijdt waardoor er minder bacteriën nestellen.

andy8908
        Deelnemer

Wat zijn ongeveer de kosten om het te laten reinigen bij de dealer?

Andre_Ede

http://www.opel.nl/actueel/nieuws/opel-airco-service.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

knor
            Deelnemer

Natuurlijk is het goed om de airco regelmatig te laten reinigen, maar het is zeker de moeite waard om zo af en toe eens de kachel op de hoogste stand te zetten en dan liefst echt een aantal minuten volhouden. Zet gewoon je ramen open en ga een eind rijden.
              Het zal hier vast al wel vaker geadviseerd zijn maar denk er ook aan om liefst een paar minuten voor je op de bestemming bent de airco uit te zetten>>> dan krijgt het systeem de tijd om te drogen en voorkom je last van stank.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.