Airco Senator-A2 werking !!??

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Airco Senator-A2 werking !!??

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    eccabrio
    Deelnemer

Hallo,

Ik heb mijn airco sinds kort weer werkend maar nu blijft de pomp in en weer uitschakelen > Duurt wel 15 of 25 seconden.

Klopt dit dat hij uit zichzelf blijft regelen en is dit misschien ook buitentemperatuur afhankelijk het lijkt er namelijk op als het warmer wordt de tijdsinterval langer wordt.

Weet iemand hoe de werking een beetje in zijn geheel verloopt ?

Ik hoor graag hoe jullie ervaring is en of dit misschien toch de correcte werking is.

Alvast bedankt voor jullie reacties en met vriendelijke groet,
      Erik

Anoniem

Heb in een ver verleden ook weleens geprobeerd om de airco van onze Senator A1 aan het werkt te krijgen. Eerst op druk gezet, 15 bar en alle lekken gedicht,. Alle rubberen persslangen bleken haarscheurtjes te vertonen. Dus deze allemaal vervangen.

Hierna gevuld met R12 en toen bleek de pomp niet aan te willen slaan.

Heb intussen een nieuw pomp en deze dient nog gemonteerd te worden. Ondertussen wel wat wijzer geworden van het systeem. Zo zitten er rechts van de motor 2 sensoren. De ene controleert de druk op de hogedrukleiding, de andere in de lagedruk leiding. Meten deze sensoren de verkeerde druk, dan zou de electromagnetische koppeling in de pomp verkeerd aangestuurd worden.

Tenminste zo is me dit toen uitgelegd door een kennis die wat meer verstand van airco’s heeft.

sw16v
        Deelnemer

dat klopt inderdaad, en de pomp blijft in en uitschakelen zolang de airco actief is. soms maar een paar tellen mee draaien en dan weer uitschakelen.
          (nu het buiten nog relatief koud is) op hete dagen dan draait die veel langer mee.

je voelt het onder het rijden soms ook wel als ie het vermogen ontneemt van de motor.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.