Airco reparatie astra station 1.6 benzine uit 99

Forumindex Forums Modellen Astra Airco reparatie astra station 1.6 benzine uit 99

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    freekgommers

Zo, gisteren mijn airco laten repareren:

– condensor 125 euro ex btw
      – fliter/droger 35 euro ex btw
      – magneetkoppel aircopomp 125 euro ex btw
      – aircoservicebeurt 95 euro ex btw
      – arbeidsloon 2,5 uur 115 euro ex btw
      – klein materiaal 7,50 ex btw

Ik moest 598 euro afrekenen…was er gisteravond behoorlijk zuur van :puke…maar hij doet het…hopelijk voor heeeeeel lang.

Een Forumlid hadden geoppert om er zelf een condensor in te zetten…helaas ben ik niet zo handig.

Dus ik heb um bij de vakgarage (bovag aangesloten) laten repareren, dan heb ik nog 1 jaar garantie op de onderdelen en reparatie.

Condensor is erg gevoelig voor steentjes etc…de aircovuller raadde racegaas aan die je met straps vastmaakt aan de binnekant van de bumper. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik heb helaas geen climate control of digitale schermpjes op mijn middenconsole…gewoon koud of warm…hoe regel je zonder temperatuursaanduiding je temperatuur in de auto? Gevoelsmatig? Misschien moet ik een digitaal thermometertje aanschaffen en ergens aan de binnekant plakken om de binnentemperatuur ongeveer 4 graden lager te houden dan de buitenlucht (deze aflezen op het tijd/datum/temperatuur display).

Hebben jullie nog goede tips en wijsheden om je airco goed te onderhouden en een lang leven te geven?

In augustus wordt ik voor de eerste keer vader, hebben andere ouders ervaring slechte/goede met autoairco en baby’s/kinderen?

Alvast bedankt voor jullie reakties :wors

mattemaker

zozo.. je was aan de beurt.. idd race gaas voor de condensor zal wel helpen tegen schades door stenen.. (of niet zo bumperkleven helpt ook)

hebben ze ook de verdamper(binnen in de auto) schoongemaakt… ivm bacterieen enz..
        de airco hoort gewoon fris te ruiken en niet muf..
        vaak worden mensen ziek door het niet schoonmaken van de verdamper, of de tempratuur te laag ivm de buiten lucht

en tempratuur is op gevoel instellen.. let wel op dat als je ver moet rijden
        ruim voor dat je op je bestemming bent de tempratuur langzaam ophoog gooit tot ongeveer gelijk aan buiten tempratuur… is anders z’n groot tempratuurs verschil voor de kleine.. (ik vader van zoon 1,5jr)
        en ik had altijd/erg vaak de airco aan en zelden problemen gehad.. airco kan ook warm..king: en heb je toch droge lucht ivm beslaan autoruiten..

ps GEFELICITEERD :kewlpics:jerry
        oja weet niet of je er al 1 hebt, advies van een andere papa.. :D bij onze maxicosi kreeg ik een spiegel..:wtf omdat de kleine andersom op de achterbank zit kan je de spiegel op de leuning hangen en zo via de binnen spiegel de kleine in de gaten houden…:jerry erg makkelijk..

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.