Airco problemen i.c.m. effecten op de motor

Forumindex Forums Modellen Astra Airco problemen i.c.m. effecten op de motor

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237398
    AG-B
      Lid sinds:
      12 March 2011

      Heren,

      Gisteren tijdens de prachtig zomerse dag een vreemd probleem geconstateerd aan de Astra. ‘s Avonds (nadat de auto de hele dag in de palle zon heeft gestaan) merkte ik, tijdens het naar huis rijden met de airco, een vreemd ‘piepend/zingend’ geluid. Dit geluid was weg zodra ik de airco uitschakelde. Ik weet dus niet of daar een riem het geluid veroorzaakte. Hoe hoger in de toeren, hoe harder het geluid ook werd.

      Ook remde de auto met de airco aan (vol open, stand 4) harder af op de versnellingen. Dit lijkt me nog wel redelijk logisch te verklaren aangezien de airco ‘meeloopt’ op de motor. Maar dit had ik nog niet eerder gemerkt. Nu was gisteren ook wel de eerste echt extreme zomerdag (qua temperatuur dan).

      Nadat ik thuis was aangekomen heb ik de auto even stil gezet om vervolgens, na 10mins weer te vertrekken. Auto startte normaal, maar de motor maakte een ‘raar’ geluid (weer piepend/zingend) en ik had geen vermogen (ik kwam niet van mijn parkeerplek af). Na de koppeling weer in getrapt te hebben en te controleren of de airco niet aan stond, kon ik ineens wel gewoon vertrekken.

      Ideeen over wat deze symtomen heeft kunnen veroorzaken zijn heel erg welkom. Alvast bedankt voor jullie input.

      #17876163
      jericho
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 December 2007

        Wanneer is je airco voor het laatst afgevuld? Ik merkte bij mijn Astra dat de pomp wat meer begon te “zingen” toen hij bijna leeg was, zeker met hete dagen heeft hij het dan moeilijk.

        #17876164
        AG-B
          Lid sinds:
          12 March 2011

          Eerlijk gezegd heb ik geen idee. Ik heb de auto sinds januari. Nu de warme dagen er weer aan zijn gekomen kan ik hem pas echt stress-testen. Dit was ook wel een ‘extreme’ situatie voor de auto, maar dat zou hij makkelijk aan moeten kunnen. Hij koelde inderdaad ook niet opvallend goed (vandaar airco aan en ventilatoren op standje 4!).

          Kan ik dat makkelijk controleren in hoeverre de airco ‘leeg’ is, of moet dat echt bij de garage?

          #17876165
          thereaper
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 March 2011

            dat zal toch wel ff bij een aircoboer moeten,
            in oss is een persoon die het aan huis doet en is niet zo duur,
            was auto airco service, heb daar ooit mijn airco laten vullen

            #17876166
            jericho
            Deelnemer
              Lid sinds:
              13 December 2007

              Ik zou idd even naar een aircoboer gaan, ga hiervoor niet naar de dealer, want die persen ook nog ff €150 ofzo uit je zak!

              #17876167
              Famempeters
                Lid sinds:
                8 March 2008

                een goede Airco boer die doet een Airco chek voor zo,n €20 en dan weet je wat er loos is mocht je hem dan laten maken of laten staan vervalt die € 20 weer gaat dan mee in het Airco onderhoud

                hier bij Klomp wel is in Hoofddorp een uitstekend adres

                #17876168
                AG-B
                  Lid sinds:
                  12 March 2011

                  Bedankt voor jullie reacties. Dus jullie denken dat het laten afvullen van de airco mijn problemen oplost? Dan valt het naar mijn mening (gelukkig) nogal mee. Met andere woorden, ik had het erger verwacht :D

                  #17876169
                  thereaper
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    19 March 2011

                    weet het niet zeker maar klinkt wel logisch, en een keer na laten kijken is nooit weg,

                    #17876170
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      Bekend euvel van de Astra g waarschijnlijk lekt je condensor linksvooraan. Is bij mijn astra ook.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.