airco probleem corsa c 2003

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen airco probleem corsa c 2003

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    bunny_bounce
    Deelnemer

Goede avond allemaal

Ik heb sins 2 weken een probleem met de airco
      Als ik de airco uit zet stinkt die heel erg lijkt wel als ik een doden onder de motorkap heb liggen
      Heb 2à 3 maanden geleden de airco pomp kapot gehad was de electro magnetischekopeling laten reviseren
      En toen ook meteen nieuwe koelmiddel inlaten pompen
      Vorige week een nieuwe interieur filter geplaatst een carbon zou beter zijn tegen geurtjes is gezegt
      Maar nog het zelfde probleem

En mij is gezegt dat zoon spuitbus ook niet help wat je in de auto moet zetten onder bij de bijrijders stoel

Heb al verschillende fora bezocht en goed gelezen maar niks kunnen vinden

Heb ook al geprobeerd na een lang stuk rijden met warme motor de verwarming op warm vol open te zetten voor ongeveer 15 min zodat de condenscondens uit het koelsysteem kon ook gelezen op een forum

Wie kan mij helpen van deze geur af te komen ?

Met vriendelijke groet bunny_bounce

miraltje
      Deelnemer

je verdamper zit “dicht”met bacterien door onjuist gebruik van de airco(aan laten staan tot plek van bestemming), om dit in te toekomst te voorkomen moet je de airco ongeveer 5 minuten voor plek van bestemming de airco uitschakelen,de verdamper kan dan drogen zodat bacterien geen kans krijgen.

ook is het raadzaam om niet te roken in een auto voorzien van airco,teer en nicotine hechten zich aan de verdamper en is nagoeg niet te verwijderen met de airco reinigingproducten.

de oplossing nu is proberen om bij de verdamper van deairco te komen en deze met een speciaal reinigingsmiddel voor airco te behandelen,het beste resultaat boek je met een middel dat schuimd,dezekomt goed tussen de lamellen van de verdamper.

oa innotec (groenspuitbusje met witte dop en een slang met een nozel) heeft een zeer goede reiniger en heeft een bacterie dodende werking.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.