Airco pomp

Forumindex Forums Modellen Astra Airco pomp

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    ratar

Ik heb een astra station van 2005 1.6 met climatcontrol. Je kunt de aircopomp aan en uit zetten in het display en het viel me op dat als hij ingeschakeld is veel herrie maakt, een rouw geluid. Als ik tijdens het rijden de koppeling in trap dan na 1 seconde valt het geluid weg? Als ik dan de koppeling weer op laat komen is het geluid weer terug Wat zou dit kunnen zijn…..graag jullie reactie?

ratar

Famempeters

Ik denk toch eerder aan een verrot druklager als aan de airco pomp daar veranderd niks aan met de koppeling in drukken of niet .

ratar

Het is toch vreemd als de aircopomp is uitgeschakeld er geen raar geluid meer is…..Het is alleen als hij ingeschakeld is, en het viel me op als ik de koppeling intrap het even weg is….

Famempeters

je kan je multie riem even los nemen en dan kort stukje rijden en luisteren dan staat je airco pomp en je dynamo buiten werking ,als dan het geluid weg is weet je waar je wezen moet dan kan het nog je multieriem span rol zijn hij moet als je de pomp inschakeld er toch even harder aan trekken om opgang te komen ,,zo niet zit het waarschijnlijk bij de koppeling of de bak .

let op je kan rustig met de stroomverbruikers uit even een blokje om rijden of laten lopen zonder problemen .waterpomp is in de distributie loop opgenomen .

ratar

Bedankt voor de tip, ik zal er eens naar gaan kijken….

OPC Turbo

Dat geluid maken vrijwel alle Astra’s met dat type motor en airco systeem…

Het betrefd een compressor met variabele opbrengst omdat je ECC hebt, doordat die opbrengst bij het gebruik van de airco constant varieerd hoor je daar het geluid van als een brom…

Bij Opel is het probleem bekend en is een tijdje een ombouwset geweest om je compressor te vervangen voor een vast type (andere compressor, relais en bedrading (en volgens mij ook software)) als dat gedaan is zal het geluid weg moeten zijn… maar de kwaliteit van die “nieuwe” compressors was ook twijfelachtig…

Het oude type zoals jij dus hebt maakt geluid maar gaat eigenlijk vrijwel niet kapot om dat geluid, ik zal het gewoon zo laten want je haalt je veel werk en kosten op de kop om iets wat eigenlijk geen kwaad kan… mijn Astra H die ik heb gehad is inmiddels 5 jaar oud en die doet het nog steeds (bij die nieuw eigenaar)

b07

het zou de pomp of de aandrijfrollen kunnen zijn ,een vriend van mij had het zelfde probleem als jij en ,bij hem was ze airco pomp niet meer goed er zat allemaal slijpsel in het systeem ,het systeem moet dan schoon gespoeld worden ,als je dat niet doet en je plaats een nieuwe pomp dan draait die zo weer kapot.

me vader heeft een astra g station met airco en die hoor je totaal niet als die aanstaat .

ratar

iig bedankt voor jullie reactie’s!! Mocht ik het probleem gevonden en verholpen hebben zal ik het jullie laten weten!!

ratar

Doordat het al een tijd koud buiten is en dan de airco wordt uigeschakeld was ik het bijna vergeten…..

Gisteren mijn Astra een grote beurt gegeven…dit doe ik met een maatje bij hem in de verwarmde garage. Omdat het koud is springt de airco niet in en naar een tijdje was de temperatuur weer lekker. Pomp aangezet en wat denkje….niks geen herrie meer? Vind dit toch wel vreemd…ik hou jullie op de hoogte.

Wat ik wel vreemd vind is: waarom wordt de pomp uitgeschakeld? Zelfs als het koud is en de ruiten zijn bevroren dan is een werkende airco toch prettiger…eerder ontwassemd e.d…..

miraltje
                      Deelnemer

Wat ik wel vreemd vind is: waarom wordt de pomp uitgeschakeld? Zelfs als het koud is en de ruiten zijn bevroren dan is een werkende airco toch prettiger…eerder ontwassemd e.d…..

heeft e maken met de eigenschappen een airco/ecc en het koudemiddel R-134A wat opel gebruikt in haar airco systeem.
                        bij temperaturen onder de 4 graden heeft deze nagenoeg geen druk meer en wil het systeem in bedrijf door oa toepassing van een lagedruk sensor

Dolf On Tour

IK heb dat geluid ook en heb hem bijlaten vullen en schoon laten maken (was alweer 5 jaar terug) geluid was weg helemaal stil…..
                          Top dacht ik gelukkig dat geluid weg , nu 7 weken later is het geluid weer terug …
                          Ben bang dat hij ergens lekt ……

Dolf On Tour

Sorrie trouwens dat ik oud bericht ophoog haal maar was benieuwd of dit meer mensen mee gemaakt hebben..

opel-mark
                            Deelnemer

@Famempeters wrote:

je kan je multie riem even los nemen en dan kort stukje rijden en luisteren dan staat je airco pomp en je dynamo buiten werking ,als dan het geluid weg is weet je waar je wezen moet dan kan het nog je multieriem span rol zijn hij moet als je de pomp inschakeld er toch even harder aan trekken om opgang te komen ,,zo niet zit het waarschijnlijk bij de koppeling of de bak .

let op je kan rustig met de stroomverbruikers uit even een blokje om rijden of laten lopen zonder problemen .waterpomp is in de distributie loop opgenomen .

niet echt verstandig om even test te gaan rijden zonder multiriem aangezien je dan ook geen stuurbekrachtiging meer hebt.

Famempeters

Volgens mij heeft deze elektrische stuurbekrachtiging . en ik bedoel ook geen rit he de straat op en neer kijken of met de koppeling spelen dat geluid er wel of niet is .

kan je zelfs op je erf doen .mits je dat hebt natuurlijk .

opel-mark
                                Deelnemer

wanneer je geen stroom meer krijgt van de dynamo valt de electrische stuurbekrachtiging uit, stond ik ook van te kijken bij onze astra G.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.