Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Airco Opel Vectra b1 ECC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2013 om 18:05 #17261901
Beste Opel mensen .
Ik doe zelf en menigeen weet dit zelf eigenlijk alles aan Opels (beun)
maar met mijn eigen Vectra loop ik al een poos te klooien met de Airco ECCHET VOLGENDE DOET HIJ NU AL 3 JAAR EN ER ZIT AL ZOVEEL TIJD EN GELD IN !!!! let op bij de echte Airco mensen he .Opel van Kouwen zegt zet hem maar neer . LOL .
Als het warmer weer is in de zomer boven de 22/25 graden start hij s,morgens gewoon op rij je 20km nokt hij af en word het onder het dashboard bloed heet zelfs zo dat de cd speler er de hik van krijgt ,overigens doet hij het nu geweldig .
vervangen zijn inmiddels 2 x de Airco pomp 2e keer voor garantie omdat ik dacht hij doet het weer niet .splinter nieuw 2 jaar garantie
druk sensoren op de leiding
het radiator blad condensor van de airco
ik heb 3 stuks ECC bedieningen liggen nu en maakt niet uit welke ik er in heb dus 1 over de hand komen bij de gebr Obdam weg
dat ding op het dashboard dat bolletje onder het voorraam
drukken zijn goed echter bij dat warme weer loopt de druk te ver op ?????? zit er nu ergens nog een sensor of een regelaar onder het dashboard verstopt vanwaar die hitte achter zeg maar de bediening en radio ?????????WIE OH WIE .
Bert
17 november 2013 om 18:07 #18192315Slaat de pomp af en toe wel uit. Niet dat de pomp continu draait?
17 november 2013 om 18:32 #18192316@arjontje wrote:
Slaat de pomp af en toe wel uit. Niet dat de pomp continu draait?
als het koud is onder de 6 graden draait hij normaal niet hij doet eigenlijk alles zo als het hoort dat is juist de kloe van het verhaal aan en uit zetten normaal zet ik het systeem op extra blazen gooit hij hem er ook uit om vervolgens als ik weer Airco geef netjes op te starten.
het probleem is alleen bij zeg maar een graad of 24/25 of meer dat hij na een uur of 2 na tanken niet meer opstart dan wil het na een poos rijden in de nacht dat hij wel weer aan springt maar overdag is het gewoon klaar dit flikt hij alleen als het warm is dus een top Airco. er is bij speciaal Airco service bedrijfjes hier en in Duitsland al vaak gekeken en gezocht maar de grote truc ??????????????? blijft uit
zoal al eerder gezegd is bijna alles nieuw onder de kap en de vulling was het maar bier die is er al wat uit en weer ingegaan .
dus vandaar wat zit er onder het dashboard Wim v6 had het over een 3 weg klep ???maar wat doet die ik heb gewoon ergens een druk of warmte opbouw ???????dus wie oh wie .
18 november 2013 om 06:52 #18192317De 3 weg klep regelt de door stroom van de koelvloeistof.
als de airco op de koudste stand staat zorgt die klep er voor dat de doorgang dicht gaat.
En er dus geen koelvloeistof door de kachel radiateur gaat.Is het airco-expansieventiel ook gecontroleerd?
18 november 2013 om 07:24 #18192318Al blijft de driewegklep open zou nogsteeds de airco moeten werken. Zit er niet gewoon teveel freon in?
18 november 2013 om 08:08 #18192319@Haasje17 wrote:
Al blijft de driewegklep open zou nogsteeds de airco moeten werken. Zit er niet gewoon teveel freon in?
de instal is volgens fabrieks gegevens en plaatje op de voor balk afgevuld en dit al zo veel keer gebeurd in 3 jaar dat zou dan toch een keer opgemerkt moeten worden maar als je nu de instal hebt werken loopt de druk niet op maar bij grote warmte wel en slaat de hoge druk klep dicht en schakelt de magneet koppeling uit .
al met al het is zoeken naar de bekende spelt .
18 november 2013 om 08:45 #18192320Dan zou ik verwachten dat een van de sensoren defect is, of je pomp niet goed.
18 november 2013 om 08:48 #18192321Heb je gecontroleerd of je condensor niet bevriest?
Hoor je de pomp dan ook echt afslaan?
Heb je gecontroleerd of alle kleppen wel goed staan van de ecc?18 november 2013 om 09:01 #18192322@Haasje17 wrote:
Heb je gecontroleerd of je condensor niet bevriest?
Hoor je de pomp dan ook echt afslaan?
Heb je gecontroleerd of alle kleppen wel goed staan van de ecc?ik heb dat niet gedaan maar er is een specialist op Badhoevedorp ik neem en ik hoop dat die toch weet wat hij doet … die had het als laatste optie iets van een filter in het systeem dat ronde potje zeg maar ??????? en nee als hij er mee kapt is beslist het condensor blad niet bevroren of heel extreem koud
afslaan hoor je niet je merkt dat de zeg maar frisse lucht stroom weg is en het toerental van de auto is wat minder belast kijk je onder de kap ik heb een wit puntje op de koppeling dan staat hij stil met zeg maar het systeem aan. start ik de auto s,morgens weer met het systeem aan of uit is het geen probleem tot het systeem weer op temperatuur is en dan is het weer klaar .
laat ik zeggen alles onder de motor kap aan Airco is al los of er uit geweest of vervangen
18 november 2013 om 09:04 #18192323Dus even op sommen.
de ventilator werkt. (snelheid onbekend)
de overdruk beveiliging werkt ook want als de druk te hoog oploopt slaat hij uit.
het gebeurt alleen wanneer het warm is buiten.Is er gecontroleerd op een verstopping in het systeem? Filter,leidingen e.d.
draait de ventilator wel hard genoeg?
Is het expansieventiel nog oke?
wat zijn de temperaturen van de condensor en verdamper?Maar ik neem aan dat dit ook door de airco specialist is nagekeken.
18 november 2013 om 09:09 #18192324@arjontje wrote:
Dus even op sommen.
de ventilator werkt. (snelheid onbekend)
de overdruk beveiliging werkt ook want als de druk te hoog oploopt slaat hij uit.
het gebeurt alleen wanneer het warm is buiten.Is er gecontroleerd op een verstopping in het systeem? Filter,leidingen e.d.
draait de ventilator wel hard genoeg?
Is het expansieventiel nog oke?
wat zijn de temperaturen van de condensor en verdamper?Maar ik neem aan dat dit ook door de airco specialist is nagekeken.
ja dat heeft die man allemaal nagelopen hij denkt eerst nu aan spoelen van het systeem ???hij is het ook ff kwijt en zeker omdat het nu perfect werkt .
18 november 2013 om 09:32 #18192325Als het nu perfect werkt, zou ik zeggen ook nu niet laten oplossen, pas als het probleem zich voordoet anders is er geen diagnose te stellen.
Ik vermoed dan je condesor (in het kachelhuis) bevriest waardoor er geen koele lucht meer doorheen kan worden geplazen. Of dat de kleppen van het ecc systeem niet goed staan.
Zeker als het nu goed werkt heeft spoelen geen enkele zin.18 november 2013 om 09:39 #18192326ja het gekke is dat als het zich voor doet onder en achter het dashboard zoveel warmte is dat de cd speler er de hik van krijgt loopt vast of stopt er mee . vandaar mijn vraag wat zit daar voor een zooi die buiten het kachel radiateurtje met de Airco te maken heeft
overigens is het Airco service Bohme in Badhoevedorp en Erik doet er echt z,n best op en vraagt niet de hoofdprijs doet zelfs nog veel geen resultaat niet betalen .
18 november 2013 om 11:26 #18192327Daat zitten diverse stelmotoren en kleppen welke kunnen bewegen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.