Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Airco op auto en dan spontaan uit en weer aan en weer uit en
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 augustus 2012 om 20:10 #17251126
Hoi,
Oke, mijn accu is bijna aan het eind, ik kreeg de Vectra nog maar net gestart, dus morgen de accu gaan vervangen. Maar mijn airco doet sinds vandaag ook gek. Zal toch niks met de bijna lege accu te maken hebben ? Als de airco op de auto stand staat, valt de airco spontaan uit. Lampje uit, geen koeling meer. Dan zomaar na een paar minuten springt ie weer aan en wordt het weer koel. Maar dan zomaar spontaan ook weer uit.
Als ik de airco handmatig regel, dus zelf aangeef dat ie op de ruit, de voeten en in het midden moet blazen, blijft ie gewoon werken. Als ik ‘m daarna weer op auto zet, duurt het even, maar dan valt het systeem weer helemaal uit. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn ? Electronica waarschijnlijk ?5 augustus 2012 om 11:37 #18053412Kans dat het aan de Accu ligt is best groot, Daar zijn de Can-Bus auto’s nogal gevoelig voor..
Willem
5 augustus 2012 om 13:06 #18053413Probleem is inmiddels verholpen door de ANWB/Wegenwacht. :thumb Accu is prima, maar de boosdoener was de dynamo. Doormeten vanmorgen gaf aan dat er zo’n 0.5 ampère lekstroom is. Dit is ongeveer één lampje. Wat dat is, is niet nog bekend, maar ik vermoed de BC. Startstroom was te laag, dus accu opladen en prima starten daarna. Maar de beste man keek verder en zag dat er te weinig laadstroom terugkwam. En hiervoor zorgt dan weer de dynamo. Na nog wat meten, wist hij het zeker. De dynamo kapot. Hij gaf mij de keus om te wachten totdat de VOD weer beschikbaar is, of hij wilde ook wel het ANWB servicecentrum in Naarden bellen om het euvel te verhelpen. Ik ben daarop naar Naarden gereden en daar heeft men de dynamo vervangen. Groot voordeel dat ze dus op zondag werken én dat je geen arbeidsloon hoeft te betalen. Leve de ANWB/Wegenwacht.
Een zwakke dynamo zorgt ervoor dat “het” systeem niet noodzakelijke componenten gaat uitschakelen om zoveel mogelijk belangrijke componenten te laten werken. Belangrijk is de verlichting etc. en niet belangrijk is bijvoorbeeld de airco. En dat merkte ik dan gisteren. Niet alleen koeling ging uit, maar gewoon het hele airco systeem. Tjee… net een mens…
Maar ik ben weer helemaal :D :thumb !
5 augustus 2012 om 13:13 #18053414Mooi dat je probleem is opgelost. :thumb
5 augustus 2012 om 13:44 #18053415Mooi dat het opgelost is!
Tja kapotte dynamo’s kan je rare “storingen” geven. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.