Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Airco of aircopomp Probleem astra j
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 mei 2022om 19:16 door J.huntink.
-
AuteurBerichten
-
8 mei 2022 om 21:39 #18465546
Airco werkt niet astra j 1.4 net.
Ik heb het volgende probleem ,mijn airco werkt opeens niet meer.
De pomp maakt licht zuisend geluid bij inschakelen airco maar pompt niet want de leiding geeft geen condens aan buitenzijde(wordt niet koud) en koelt ook in de auto niet. Ik heb gecontroleerd of gas genoeg op systeem zit met airco apparaat.Volledige 600 gram zit er nog op .
Als ik tijdens ingeschakelde airco aan de stekker naar de pomp meet ,meet ik maar zon 6 volt.Deze pomp heeft geen koppeling uitwendig aan de poellie zijde maar het kabeltje gaat de pomp in .
Weet iemand hoe dit functioneerd ? ik weet wel bij andere aircopompen is heet gewoon aan /uit 0- 12v ,hoe zit dat bij astra j 1.4 ??
Iemand enig idee ,is deze voeding geregeld of zoiets of is gewoon in de pomp iets defect??
12 mei 2022 om 21:46 #18465891Vind het vreemd dat je wel weet dat er 600gram in zit maar niet weet dat er een magneetkoppeling opzit die nog wel eens kapot gaat. Die draait altijd mee en de koppeling zorgt ervoor of de pomp mee moet doen.
Je hebt een J astra.
Is dit met ECC of handmatige control?
in geval van ECC zou het canbus systeem kunnen zijn (aftermarket standkachel krijg je niet werkend met ECC en op de andere versie wel) en is de spanning natuurlijk lager. Ben daar een leek en zou mij gedachte zijn.
Er ligt een nieuwe pomp bij Vrijhoeven voor een Astra J B14NET. € 363 Ex verzendkosten.
Ik gok er op zo dat de koppeling kapot is mits er genoeg in je systeem zit.
Koppeling waren los verkrijgbaar alleen kan ik je daar niet mee helpen.
Nu ik er zo over nadenk kan de vin voor de airco ook problemen geven als die het niet doet ter beveiliging van de pomp.
Ook die minimale drukschakelaar kan kapot zijn.
Succes verder.
Laat je wel even weten wat het nou precies was a.u.b.?
24 mei 2022 om 23:02 #18467199Hallo,
ter verduidelijking, het is niet zo vreemd dat ik weet dat er 600 gr r 134 a op moet .Op de meeste autos staat voor op de dwars balk een stikker met soort gas hoeveelheid gas en soort olie . Ik heb zelf stek en kan gebruikmaken van airco station waar evt ook nog vulhoeveelheden in de data base staan.Ik ben al aan de derde condensor toe vanwege steentjes ( bij laatste fijn gaas achter grille gemaakt ) zie eerder topic . Ik werk normaal met aircos die een rechtoe rechtaan 12v aan uit magneet koppeling hebben.
Ik kon alleen niets met het voltage van zo 6 volt. Nu heb ik airco (Climatronic automaat). uit laten lezen bij dealer .Deze bevestigde toch dat voltage wel goed was maar pomp defect (origineel € 560).
Dus ff rond gezocht met origineel nr van pomp delphi, voor € 206 splinter nieuwe van mister auto , gemonteerd en afgevuld. Airco werkt weer.
Nu heb ik oude ff bekeken en deze heeft ABSOLUUT geen koppeling maar een druk ventiel , heb hem eruit gehaald en het lijkt net of de schuif vast zit .Dit ventiel is trouwens wel bij diverse los te verkrijgen ( kan eruit als gas eraf is). Zie foto s
25 mei 2022 om 16:42 #18467259Interessant, hoe werkt dat dan met zo’n druk ventiel ?
25 mei 2022 om 23:55 #18467306Daar ben ik nog niet precies uit,zoals ik al noemde er is bijna tot niets over te vinden op internet,blijkbaar weten dealers er ook weinig van omdat er zo weinig info is.Als ik me verveel haal ik pomp nog uit elkaar, gaat toch schrootbak in.Fotos volgen dan nog.
26 mei 2022 om 19:16 #18467365Ik heb pomp uit elkaar gehaald , heeft zoals ik al vermoedde een soort regelbaar volume ,geregeld door het drukregelventiel.Je kunt zien dat het ventiel druk weglaat naar kanaal zodat denk ik de slag naar 0 gaat.Ik zie geen schade aan pomp gedeelte dus ik denk dat het drukregeventiel de oorzaak was.
Ik heb ook filmpje alleen kan ik die niet op bijlagen krijgen, fotos wel. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.