De eerste “test” is de airco aanzetten en kijken of het binnenste deel van de compressor aandrijving gaat meedraaien met het wiel
De tweede test is de airco uitzetten en kijken of het draaien van het binnenste deel stopt
De derde test is om onder het dopje links voor heel even op het ventieltje drukken en kijken of er koudemiddel ontsnappen kan.
Als er iets ontsnapt: Bijvullen bij de airco boer
Als er niets ontsnapt: Oppompen & Luisteren en kijken of je het lek kunt vinden. Als het de condensor of een slang is kun je hen voor een paar tientjes vervangen & Bijvullen te beginnen met vacumeren zodat eventuele restjes vocht verdwijnen
Kortom…..het geld voor een bijvulaktie heb je nodig.
Andere regelmatig voorkomende storingen: Zekering van de pomp koppeling & Pomp koppeling probleem (repareerbaar, dus nieuwe compressor vaak niet nodig) & Elektronische sturing
Let op…Als er te weinig koudemiddel is gaat de sturing daarop reageren…Er hoeft niets kapot te zijn, maar zaken staan stil uit veiligheid….Koudemiddel druk check en bijvullen zijn dan stap 1