Airco lekkage?

Forumindex Forums Modellen Tigra Airco lekkage?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    YourivdAar

Een hele goede middag allemaal.

Ik was net weer even met de tigra bezig en omdat het kleppendeksel pakking weer afsluit was ik het blok aan het poetsen zo ook aan de onder kant. Nu hangt en een groen druppeltje onder aan de airco pomp. Het lijkt wel of er een soort nippel zit onderop de pomp. Hij is een maand geleden gevuld misschien omdat ik hem gebruik dat de druk hoger word oid? Dat dit ventieltje/nippeltje overstort zeg maar.

Iemand misschien een idee?

Fearless
      Deelnemer

Dat groene spul is een toevoeging in het aircosysteem.
        Dat maakt het zoeken naar lekjes makkelijker.

Nu heb jij daar dus een druppel en nou kan je wel raden…..
        ……
        …..

Terug naar die aircoboer

corsaracer
        Deelnemer

idd ff terug gaan maar waar je hem hebt laten vullen dan moeten die ff kijken of het ventiel niet lekt.

YourivdAar

Ja dat klopt weet dat dat groene spul is voor de ‘lek detectie’. Maar goed. Het is niet denderend erg. Er zit zegmaar onderop die pomp zo’n soort onderbroken ringetje met 2 van die oogjes aan de uiteinden, ben helemaal de naam kwijt.. En daar hangt een druppeltje aan. Ga morgen ff terug.

YourivdAar

Ben terug geweest en inderdaad die k.u.t. pomp lek.. Iemand tips of iets om dit te verhelpen en anders een goed adres voor een betaalbare nieuwe?

groenetijger

Een pomp ansich is niet zo duur.. (als ik me niet vergis iets van 90/100 euro)
                Als de condensor kapot is kost het wat meer (350 euro nieuw)

Wellicht ff informeren bij een onafhankelijk airco inbouwbedrijf. Die zijn qua prijs schappelijker dan een dealer.

YourivdAar

Ja dat klopt. Mijn garage heeft me geadviseerd om een pomp op de sloop te halen. Het is echt puur de pomp die lekt. Echt jammer. Heef hier iemand nog een goede pomp liggen toevallig. Een nieuwe kost 224 euro bij winparts.. Dusja weer een duur grapje..

corsaracer
                  Deelnemer

waar lekt de pomp??

als het op de keerring is bij de poulie kun je in sommige gevallen die keerring vervangen en dan is het probleem opgelost…

anders eens naar een aircoboer gaan en daar vragen…

YourivdAar

Vanaf onderen gezien zoals hij gemonteerd zit dus, lekt het vanaf boven. Ben wel handig maar heb geen idee wat de poulie is en waar die zit.

corsaracer
                      Deelnemer

lekt hij dan op een leiding ofzo??

de poulie is waar de multiriem overheen gaat

YourivdAar

Die heb ik gechecked die is goed(de poulie), zoals je ziet lijkt hij ook te lekken bij dat ‘nippeltje’ onderop maar er zijn ook leksporen van boven af lijkt het of dit moeten spetters zijn door optrekken en remmen en rijwind?

en deze slang ligt los en er lekt olie uit.. enig idee waar het einde van de slang thuis hoort?

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.