Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Airco leiding tijdelijk repareren.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juni 2010 om 11:00 #17222909
Heb al erg veel gedonder gehad met mijn airco. Nu is hij weer lek op een flexibel stuk, deze moet alleen compleet vervangen worden, voor alleen de leiding vraagt de VOD een lutle bedrag 320 ex de btwtjes. Nu kreeg ik van iemand de tip; tape het lekke stuk + 10 cm aan elke kant in met galvaniserende tape intapen, dan heb ik iig deze zomer nog genot van m’n airco. Iemand ervaring, of een andere techniek om een stuk flexibele leiding dicht te krijgen?
Waarom tijdelijk? Ik ben van plan om een nieuwe/andere auto te gaan kopen naar de zomer.
27 juni 2010 om 11:23 #17692770dat tapen gaat niet lukken lijkt me aangezien er druk staat (nu stond) op je leidingen.
denk fat de enige optie is om het goed te(laten) repareren en weer laten afpersen.
28 juni 2010 om 09:14 #17692771ik denk ook tape ??????raar idee en voorstel daar het om een druk leiding gaat.
kijk bij een sloop als http://www.gebr Obdam.nl of http://www.kleingunnewiek.nl voor zo,n stukje leiding zet het er zelf op dat is echt het werk niet en laat hem vullen .
reken mee
stukje leiding ???€ 50,00
2 afdicht ring Opel €2,50
en vullen als je goed informeerd vullen er als stations voor €80,00 .dan heb je voor een € 140 je Airco werkend dus het plezier er van zeker met dit weer en verkoop technisch is een werkende Airco ook leuker aan te bieden haal je er zeker uit .
Bert
28 juni 2010 om 09:21 #17692772origineel gepost door Famempeters
ik denk ook tape ??????raar idee en voorstel daar het om een druk leiding gaat.kijk bij een sloop als http://www.gebr Obdam.nl of http://www.kleingunnewiek.nl voor zo,n stukje leiding zet het er zelf op dat is echt het werk niet en laat hem vullen .
reken mee
stukje leiding ???€ 50,00
2 afdicht ring Opel €2,50
en vullen als je goed informeerd vullen er als stations voor €80,00 .dan heb je voor een € 140 je Airco werkend dus het plezier er van zeker met dit weer en verkoop technisch is een werkende Airco ook leuker aan te bieden haal je er zeker uit .
Bert
Galvaniserende tape is tape wat na een aantal uren een stuk rubber word.
Die leiding is dus echt nergens te krijgen, ik heb al vanalles geprobeerd, alle slopen in de omgeving gehad en onderdelenvinder ook al geraadpleegt geen enkele sloop heeft hem, aangezien ze allemaal de boel doorknippen.
28 juni 2010 om 09:37 #17692773Laat er een nieuw stukje slang op persen, Heb ik twee jaar geleden ook laten doen. Werkt tot op heden nog perfect.
ff google op aircohelper
suc6
28 juni 2010 om 10:22 #17692774Kan dat bij de rubberleidingen?
Niemand hier toevallig nog een setje liggen he :agent:angel
28 juni 2010 om 12:38 #17692775Je kunt die leidingen inderdaad persen.
En inderdaad kijk een bij de aircohelper, die doet het zeker!
Mischien ook wel meer aircoboeren maar dat zou je na moeten vragen.28 juni 2010 om 15:18 #17692776Vulcaniserend…
Op een Airco leiding waar +/- 15 bar overdruk op komt te staan?
Wat denk je zelf? ik ben bang dat je niet aan een andere leiding of een stuk slang erop persen ontkomt…
28 juni 2010 om 16:55 #17692777Hallo Leden, Vandaag ontdekte ik dat mijn airco ook niet meer werkt.
Als ik de schakeling bedien hoor ik een relais in schakelen ook het ledje gaat branden.
Maar er gebeurd verder niets. Naar de dealer condenser defect schade 875 Euro.
Zo dat is me nogal wat heeft iemand hiervoor een oplossing.28 juni 2010 om 17:12 #17692778origineel gepost door J.Eland
Hallo Leden, Vandaag ontdekte ik dat mijn airco ook niet meer werkt.
Als ik de schakeling bedien hoor ik een relais in schakelen ook het ledje gaat branden.
Maar er gebeurd verder niets. Naar de dealer condenser defect schade 875 Euro.
Zo dat is me nogal wat heeft iemand hiervoor een oplossing.Die oplossing weet je inmiddels , je kunt hooguit informeren
bij een airco-speciaalzaak (die hebben momenteel veel werk vrees ik)28 juni 2010 om 17:14 #17692779J.Eland geef is aan wat je voor een wagen hebt .
de condensor kost bij winparts € 121 voor de gemiddelde Astra kijk zelf maar http://www.winparts.nl .
het is wel ff werk je voor bumper moet er af en dan ff puzelen met je radiateur.
reken als je goed zoekt (div zaken opvragen kwik fit is momenteel goedkoop)het vullen van het systeem op €85 .
dan is het wat kan je zelf wat sleutel werk aangaat of een maatje die je helpt tegen beun vergoeding !(ik zeg zo maar wat he ).
je moet als je het zelf doet dus rekenen op een zeg is €225. dus er is best wat te verdienen ,, de condensor kost meen ik bij opel al dik het dubbele.
en ook voor jou ga eventueel naar een echte Airco boer (specialist) toe en niet naar de dealer .
Bert
28 juni 2010 om 17:57 #17692780origineel gepost door J.Eland
Hallo Leden, Vandaag ontdekte ik dat mijn airco ook niet meer werkt.
Als ik de schakeling bedien hoor ik een relais in schakelen ook het ledje gaat branden.
Maar er gebeurd verder niets. Naar de dealer condenser defect schade 875 Euro.
Zo dat is me nogal wat heeft iemand hiervoor een oplossing.Andere dealer zoeken…
Ik weet zeker dat je het bij een andere dealer wel voor 300 minder kan laten doen…
Of bij een airco boer (die geven vaak ook de keuze uit imitatie delen)
Heb afgelopen zaterdag die condensor van de 1.8 coupe van mijn vader zelf gedaan was klaar voor 110 euro incl. vullen.
28 juni 2010 om 18:15 #17692781had ik ook ooit gehad, de dealer vroeg ook 850 voor een nieuwe condensor, uiteindelijk had ik het voor 165 euro gemaakt
100 euro voor de condensor (gb carparts)
65 euro voor het bijvullen.
een zaterdagmiddag sleutelen.28 juni 2010 om 19:47 #17692782slangen vervangen is de enige optie, zeker bij zoveel bar druk en die vettigheid die in je koudemiddel zit. Daar plak jij geen stukkie tape op hoor.
zelfs met knap ontvetten kom je er niet.
condensor kijk eens bij Autotemp/Cartal
28 juni 2010 om 20:52 #17692783Sorry jongens maar ik heb een Astra G 2001.
En ik ga op zoek naar een condensor maar bij de dealer wisten ze niet precies wat er nou kapot is.
Ik heb zelf in Tis 2000 gekeken en gezien dat als de druk weg valt de electronica het systeem niet meer inschakeld. ook kan dan de druksensor kapot zijn. Maar zoek het allemaal maar uit.
Het probleem is dat ik ook helaas geen speciaal Opel gereedschap heb om de zaak te klaren.
Dan is de vraag wat moet ik nu?28 juni 2010 om 20:52 #17692784Sorry jongens maar ik heb een Astra G 2001.
En ik ga op zoek naar een condensor maar bij de dealer wisten ze niet precies wat er nou kapot is.
Ik heb zelf in Tis 2000 gekeken en gezien dat als de druk weg valt de electronica het systeem niet meer inschakeld. ook kan dan de druksensor kapot zijn. Maar zoek het allemaal maar uit.
Het probleem is dat ik ook helaas geen speciaal Opel gereedschap heb om de zaak te klaren.
Dan is de vraag wat moet ik nu?28 juni 2010 om 20:52 #17692785Sorry jongens maar ik heb een Astra G 2001.
En ik ga op zoek naar een condensor maar bij de dealer wisten ze niet precies wat er nou kapot is.
Ik heb zelf in Tis 2000 gekeken en gezien dat als de druk weg valt de electronica het systeem niet meer inschakeld. ook kan dan de druksensor kapot zijn. Maar zoek het allemaal maar uit.
Het probleem is dat ik ook helaas geen speciaal Opel gereedschap heb om de zaak te klaren.
Dan is de vraag wat moet ik nu?28 juni 2010 om 22:08 #17692786Nou dat is raar drie maal is scheepsrecht. en nog met de zelfde tijd ook.
Maar wat ik nog graag even wil weten is, waar haal je die vreemde sleutels vandaan waar Opel mee vast zit?
Wat is de naam van dit type sleutel.
En waar vind ik een Opel sleutelclub, ik weet er geen een hier in Rotterdam.29 juni 2010 om 07:35 #17692787met torx schroeven draaien kan je toch al een heel eind komen?
29 juni 2010 om 11:23 #17692788ja gewoon een setje doppen tork en bits tork kopen hoeft geen eens duur te zijn als je geen sleutel fanaat bent kijk is via google op tork bits en doppen vind je voor rond de €30 leuke setjes .
verder als je geen druk meer in het systeem meer hebt is het raad zaam eerst een Aardige airco specialist op te zoeken en het syteem onder stikstof te laten af persen dan weet je waar het lekt en wat je moet vervangen .
is er wel druk dan zou de druk senzor stuk kunnen zijn en zo als bij ons nu een Astra de magneet koppeling .
verder je hebt geen speciaal stuk gereedschap nodig hoor veel auto merken zitten tegen woordig in elkaar met tork bouten en schroefbouten en moerden en parkers .
Bert
29 juni 2010 om 11:44 #17692789Opel Astra G meest voorkomende lekkage als je voor je auto staat links onder in.
Dus waar de kap van de koelvin zit!
Deze kap zit stijf tegen de condensor aan, hierdoor kan vuil zoals steentjes takjes zand enz. niet weg.
Door het draaien van de fan wordt het er continu tegen aangeblazen.
Hierdoor krijg je vroeg of laat lekkage.
Weet voor 90 % dat je het wel zien kunt is daar vaak helemaal smerig (zwart) de vettigeheid loopt uit je condesor en dat trekt stof en zand aan.Als je een klein beetje handig bent en kleine handjes hebt en voorzitig bent kun je het doen zonder demontage van bumper.
Onder de auto kruipen slangen los draaien van de condensor bevestigingboutjes boven aan los draaien daarna de fan demonteren (even accupool los halen voor dat je de stekker los klikt). Dan fan weghalen.
Dan als het goed is kun je met beleid de condesor voor de radiateur weg halen hij past er net langs, je hebt niet veel over.
Onderaan zit de condensor in haakjes dus daar geen boutjes.
Oh ja bestel meteen het nieuwe type daar zit de droger aan de rechterkant ingebouwd
Te herkennen aan de zwarte dop aan de rechter bovenkant van condensor.
Hier staan de beugeltjes ook verder van de fan verderaf van de condensor.
En kan dus het vuil er ook tussen weg. ;)
Als je goed zoekt en informeert zijn die even duur. ik meende dat die condensor’s vanaf 2002 zijn gemonteerd. Als ik het goed heb is het merk Hela. En ja dit past op een delco systeem.29 juni 2010 om 12:02 #17692790Hallo Arnold bedankt voor je uiteenzetting.
Ik heb een Astra G 2001 Z18XE en ik hen zitten kijken op de site van Winparts.
Daar bieden ze een rvs met droger aan voor 149.75 moet je maar eens kijken.
Maar ik weet niet of dat allemaal zomaar past. En ik heb zeker die sleitels niet.
Vanmorgen heb ik Eef en Huub opgebeld dat ik voorlopig afzie van een reparatie omdat ik het te duur vind.
Die Condensor zou 400 euro moeten kosten(ze zijn toch niet gek geworden!)
Hetzelfde had ik ook met mijn Mid display die zou met uit en in bouwen en programmeren 1000 euro kosten.
Uitijndelijk heb ik een splinternieuwe uit Polen kunnen halen voor bijelkaar 235 euro 28 euro programmeren
en dat was het. Dat het een middenconsole kostte komt omdat ze een bijdehante konstructie hebben.
Met een CD vak onderin word het moeilijk om die console weg te halen.
Maar ik heb gelijk de pookhoezen vernieuwd door leren voor 20 euro.
Ik ben een beetje aan het afdwalen maar over die condenser gesproken wat voor type sleutels zijn dat.29 juni 2010 om 12:13 #17692791Hallo Bert ook jij bedankt voor je reactie.
Ik zal gaan kijken waar ik een airco reparateur kan vinden voor dat afpersen.
Verder zal ik ook gaan kijken naar die tork doppen.
Ik val echter wel onder de sleutelaars dus moeten ze een beetje kwaliteit hebben.29 juni 2010 om 12:24 #17692792Niks speciaals aan gewoon een goed setje dopsleutels en tork en je bent de man.
Wat betreft de condensor even navraag doen meestal vragen ze je VIN nummer dan weet je zeker dat het goed past.29 juni 2010 om 13:07 #17692793Ik ga het proberen Bedankt Arnold.
Groetjes John. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.