airco laten vullen blaast het overdruk ventiel alles eruit

Forumindex Forums Modellen Astra airco laten vullen blaast het overdruk ventiel alles eruit

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    steinmetzpaul
    Deelnemer

Ik heb afgelopen donderdag van mijn astra h station z16xep de airco laten vullen…..systeem op druk gezet alles goed geen druk verlies…
      en de airco koelt gewoon goed….rij ik gisteravond even naar kennisen in de buurt zie ik witte rook onder de kap uit komen en hoor ik een sisend geluid de airco koelde op dat moment nog steeds goed….
      eenmaal op plaats van besteming even gekeken zie ik onder de auto ter hoogte van het uitlaatspruitstuk waar deze buigd
      een soort moer met een uitsteksel daar kwam het uit…..subframe en uitlaat onder de freon zooi…. stinken dat dat spul doet
      maar airco weer leeg dus nou vermoed ik zelf dat het ventiel defect is…..dat zou iig het goedkoopste zijn… maar het zou mischien ook iets anders kunnen zij wie heeft dit al eens eerder meegemaakt of weet raad…..alvast bedankt voor je reactie

mvg Paul

steinmetzpaul
      Deelnemer

nou vandaag nieuw ventiel besteld…..nou maar hopen dat het probleem verholpen is….
        mvg Paul

miraltje
        Deelnemer

een soort moer met een uitsteksel daar kwam het uit

een foto zegt meer dan 1000 woorden.

denk eerder dat je de shrader ventiel defect is,gezien de inhoud van een auto airco hoeft er geen afblaas/overstort ventiel op te zitten.kost namelijk geld en als het niet verplicht zett de fabrikant het er ook niet op.

Vectra C Wannabe

Ik zou eens goed naar de koelvinnen kijken. Als deze niet werken loopt de (temperatuur) druk teveel op in het aircosysteem en blaast hij af. Dus die klep kan je wel vernieuwen maar dan komt het toch weer terug!

steinmetzpaul
            Deelnemer

@Vectra C Wannabe wrote:

Ik zou eens goed naar de koelvinnen kijken. Als deze niet werken loopt de (temperatuur) druk teveel op in het aircosysteem en blaast hij af. Dus die klep kan je wel vernieuwen maar dan komt het toch weer terug!

oke dat is een goeie tip :thumb
              ik ga morgen de overdrukklep vervangen….en ik zal meteen de koelvinnen controleren

mvg Paul

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.