Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Airco jankt als een dolle…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2010 om 18:25 #17221854
Als ik de airco aan hebt begint ie te janken als een dolle.
Zodra ik de ECO knop in drukt gaat hij uit en is het janken ook over.
Wat mij ook op viel is als de motor z’n temp heeft bereikt gaan alle 2 de vinnen draaien terwijl de ECO knop in geschakeld staat.
Ook dan begint ie te janken.
Maar als de motor z’n temp heeft bereikt dan moet er toch 1 vin gaan draaien?Hoort dit zo??? dat janken niet.
Gr Dirkjan
30 mei 2010 om 18:33 #17680688Volgens mij kun je beter meteen de airco laten bijvullen, dan kun je dat vast uitsluiten.
30 mei 2010 om 19:12 #17680689Het janken heb ik ook gehad, was bij mij te weinig koelmiddel, en daarbij dus ook te weinig smeermiddel wat het janken veroorzaakte. Bij laten vullen, en het was weg.
30 mei 2010 om 19:22 #17680690Dus als ie op ECO staat gaat ie ook janken wanneer de motor op temperatuur is.
Als dat zo is, dan zal een van je koelvinnen de hoop aan het opgeven zijn.
Bij de MEESTE opels draaien ook als de airco NIET werkt gewoon BEIDE koelvinnen tijdens koelen..
Zeker bij de Vectra-B
Willem
30 mei 2010 om 19:25 #17680691origineel gepost door wim-v6
Dus als ie op ECO staat gaat ie ook janken wanneer de motor op temperatuur is.Als dat zo is, dan zal een van je koelvinnen de hoop aan het opgeven zijn.
Bij de MEESTE opels draaien ook als de airco NIET werkt gewoon BEIDE koelvinnen tijdens koelen..
Zeker bij de Vectra-B
Willem
Idd bij mij draaien ook allebei de vinnen.
Mijn pomp is lek dus de airco werkt niet. :argue31 mei 2010 om 06:06 #17680692Janken. Is minder olie in de compressor. het koelmiddel neemt olie mee. en als er te weinig in zit komt er te weinig terug in de compressor. advies. niet meer gebruiken. laten afpersen en als deze 30 minuten goed blijft staan. goed vacuumeren en vullen.
Zeker de hele winter niet gebruikt :hmmz:hmmz
31 mei 2010 om 16:26 #17680693origineel gepost door navreen76
Janken. Is minder olie in de compressor. het koelmiddel neemt olie mee. en als er te weinig in zit komt er te weinig terug in de compressor. advies. niet meer gebruiken. laten afpersen en als deze 30 minuten goed blijft staan. goed vacuumeren en vullen.Zeker de hele winter niet gebruikt :hmmz:hmmz
heb 10 maanden geleden de airco laten afpersen om dat ie het niet meer deet.
hij was iid lek.
Nieuwe condesator er op ge tieft en afgeperst,bij laten vullen
en draaien maar.
Dus dat is het niet maar wat Wim vermeld geloof ik eder want daar komt het geluid ook van daan.
En staat de ECO aan en de auto is op temp dan begint ie ook te janken.
Maar welke zou het kunnen zijn,hoe kun je dat testen??Gr Dirkjan
31 mei 2010 om 16:34 #17680694origineel gepost door D.J.R.
origineel gepost door navreen76
Janken. Is minder olie in de compressor. het koelmiddel neemt olie mee. en als er te weinig in zit komt er te weinig terug in de compressor. advies. niet meer gebruiken. laten afpersen en als deze 30 minuten goed blijft staan. goed vacuumeren en vullen.Zeker de hele winter niet gebruikt :hmmz:hmmz
heb 10 maanden geleden de airco laten afpersen om dat ie het niet meer deet.
hij was iid lek.
Nieuwe condesator er op ge tieft en afgeperst,bij laten vullen
en draaien maar.
Dus dat is het niet maar wat Wim vermeld geloof ik eder want daar komt het geluid ook van daan.
En staat de ECO aan en de auto is op temp dan begint ie ook te janken.
Maar welke zou het kunnen zijn,hoe kun je dat testen??Gr Dirkjan
Het kan de airco ook niet zijn.
Want als eco aan staat, dan doe de airco het gewoon niet.Weet zeker dat het de ventilator is.
31 mei 2010 om 17:11 #17680695ik denk dat je wel of niet genoeg olie /koel middel kan uitsluiten er zit namelijk een druk senzor over het syteem te weing vloeistof of druk schakeld de magneet koppeling van de compressor niet , dan draaid alleen de snaar schijf mee.
dus zal je ?? of dat lagertje horen is dan een ??? andere magneet koppeling of ander pompje opzoeken of inderdaad een lager van de ventilator maar die zijn er zat op de sloop voor weinig . Gebr Obdam perfect voor dit soort dingen .
ben je zelf geen groot knutselaar doe het volgende .en wees gewoon eerlijk dat je weten wilt wat er aan de hand is .
ik zou even een Airco boer opzoeken en even een druk controlle laten uitvoeren €15 dan heb je een idee waar je het zoeken moet .
Bert
31 mei 2010 om 19:59 #17680696Als je de airco aan zet dus de eco uit begint meestal direct de vin al te draaien dus vandaar ook direct het gejank.
Hoe je kunt zien welke het is eerst van de ene vin stekker los halen jankt hij dan nog dan is het die zo niet is het dus de andere.1 juni 2010 om 16:55 #17680697Ik ga het eens proberen en plug de ene stekker er in dan de andere zo kom ik er ook wel achter.
Bedankt allemaal Gr Dirkjan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.