Airco inbouwen Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Airco inbouwen Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    IceFreak

Heeft iemand wel eens Airco ingebouwd in een Corsa B waar dat nog niet in zat?

En zoja, is het veel werk? Of is het wel te doen?

Danku!

Honza
      Deelnemer

Gewoon bij een aircoboer langs gaan om te vragen voor een aftermarket setje :)

Als je het origineel wilt kan je het evt doen met een complete achterschade Corsa.

Gehele kachelhuis vervangen, doorvoer naar het interieurfilter thv de accu ipv in het midden, ander dashboard kastje (kleiner), gaten maken tbv doorvoer aircoleidingen…
        Andere kabelbomen / kabelbomen aanpassen.

De rest is wel te doen, aircopomp ophangen incl originele steun, andere motorsteun gebruiken, andere multiriem, leidingen, condensor voor je radiateur plaatsen.
        Grotere radiateur plaatsen eigenlijk (origineel Opel)

etc etc etc

:P

Ik heb het andersom gedaan, geheel uitgebouwd, dat is nog wel te doen haha

IceFreak

Kijk, het is te doen. Dat scheelt al haha. Ik zat er namelijk aan te denken om de X16XE te vervangen voor een C20NE. En als dat toch alles losligt, direct airco erin bouwen :).

Onderbroekie
          Deelnemer

origineel gepost door IceFreak
            Kijk, het is te doen. Dat scheelt al haha. Ik zat er namelijk aan te denken om de X16XE te vervangen voor een C20NE. En als dat toch alles losligt, direct airco erin bouwen :).

Geen LET :P

david verburg
            Deelnemer

Weet waar je aan begint het is meer werk dan je denkt

Honza
              Deelnemer

origineel gepost door IceFreak
                een C20NE. En als dat toch alles losligt, direct airco erin bouwen :).

Als je dat wilt zou ik het nog maar goed uitzoeken van te voren… De originele spullen zullen niet passen van de C20NE… Aansluitingen dan weer op de leidingen van de X14XE etc

Dat gat maken in je carroserrie (15 bij 20 cm oid) zal niet waterdicht en sterk genoeg zijn aangezien je dan geen versterking rond de rand hebt etc

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.