Airco en andere problemen

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Airco en andere problemen

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    epicrobzer

Hallo,

Ik heb een paar problemen aan mijn Opel Meriva, 1 daarvan hoort hier niet thuis maar ik wist niet waar ik hem anders zou moeten plaatsen.

Ten eerste, mijn airco blaast alleen nog maar warme lucht, op welk probleem zou dit kunnen duiden en is dit ook makkelijk zelf te verhelpen?

Ook is gisteren in uit de linker staaf die mijn achterklep omhoog houdt allemaal vloeistof gespoten, deze had een zwarte kleur. Wat is dit defect en hoe is dit te verhelpen, mocht het zelf te doen zijn?

Met vriendelijke groet,
      Robin

liviu2004
      Deelnemer

Meriva A 1.6?

epicrobzer

Ja, volgens mij wel ja.

liviu2004
          Deelnemer

Je moet doen een diagnose, kijken voor de gasdruk in airco installatie.

wim-v6
            Deelnemer

Ik denk inderdaad dat er onvoldoende Koudemiddel in je airco systeem zit, dan slaat ze niet meer aan.

Kan een lekkage zijn of door jaarlijks verlies.

Bij een airco service word op lekkage gecontroleerd vooraleer ze opnieuw vullen.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

_gerben_
              Deelnemer

De gasveren zijn meestal makkelijk zelf te vervangen met twee linkerhanden. Bij mij zitten er klipjes op die je omhoog kan wippen met een schroevendraaier waardoor de gasveer zijwaarts is los te trekken.

Mijn airco is lek, na een hete zomermaand doet hij het al een stuk minder goed. Een garagehouder tipte mij dat je de druk kan controleren door de ventiel dopjes los te draaien en even het ventiel in te drukken. Aan de hoge druk kant moet hij een flinke sis geven aan de lage druk kant een zachte sis. Ze kunnen de airco ook vullen met een vloeistof waar een kleurmiddel in zit zodat je de lek kan opsporen met een UV lamp.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.