airco defect opel corsa

Forumindex Forums Modellen Corsa airco defect opel corsa

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257202
    ednielaba
      Lid sinds:
      20 April 2013

      Vandaag naar airco service geweest omdat mijn airco niet meer werkte.
      Condensor defect,reparatiekosten €245,- incl.
      Neem aan dat deze prijs oké is.

      groetjes Ed.

      #18128113
      Kleine-Paul
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 November 2012

        Je hebt het betaald en hij doet het weer. Lijkt me dus oké :jerry

        #18128114
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Valt me alles mee.
          Mijn airco condensor is ook naar de haaien. Bij de dealer kost dat 600 euro. Ze hebben me dan ook geadviseerd om het zo te laten of om het zelf op te lappen. Onderdelen heb ik al staan, kostte slechts 120 euro.

          Dat is dan wel voor een Calibra, waarbij de halve neus gedemonteerd moet worden.
          Corsa is een stuk simpeler (2 brackets los boven de radiator en je tilt het geheel er uit), maar dat maakt vast geen 350 euro goed :P

          #18128115
          tamiya
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 October 2011

            @McKaamos wrote:

            Valt me alles mee.
            Mijn airco condensor is ook naar de haaien. Bij de dealer kost dat 600 euro. Ze hebben me dan ook geadviseerd om het zo te laten of om het zelf op te lappen. Onderdelen heb ik al staan, kostte slechts 120 euro.

            Dat is dan wel voor een Calibra, waarbij de halve neus gedemonteerd moet worden.
            Corsa is een stuk simpeler (2 brackets los boven de radiator en je tilt het geheel er uit), maar dat maakt vast geen 350 euro goed :P

            Wat is dat nou voor advies van een dealer, zo laten? :hmmz Ik ben van mening als je een airco hebt, dan wil je ook graag dat ie het doet. Zijn toch wel andere garages waar het goedkoper kan?

            Mijn condensor is waarschijnlijk ook naar de knoppen, van de week ook ff naar de garage. Als het daadwerkelijk zo is, laat ik de prijs wel even weten.

            #18128116
            McKaamos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2009

              @tamiya wrote:

              @McKaamos wrote:

              Valt me alles mee.
              Mijn airco condensor is ook naar de haaien. Bij de dealer kost dat 600 euro. Ze hebben me dan ook geadviseerd om het zo te laten of om het zelf op te lappen. Onderdelen heb ik al staan, kostte slechts 120 euro.

              Dat is dan wel voor een Calibra, waarbij de halve neus gedemonteerd moet worden.
              Corsa is een stuk simpeler (2 brackets los boven de radiator en je tilt het geheel er uit), maar dat maakt vast geen 350 euro goed :P

              Wat is dat nou voor advies van een dealer, zo laten? :hmmz Ik ben van mening als je een airco hebt, dan wil je ook graag dat ie het doet. Zijn toch wel andere garages waar het goedkoper kan?

              Mijn condensor is waarschijnlijk ook naar de knoppen, van de week ook ff naar de garage. Als het daadwerkelijk zo is, laat ik de prijs wel even weten.

              Ik vind het een goed advies. Op een auto met een dagwaarde onder de 1000 euro ga je niet zomaar 600 euro besteden aan een luxe optie.
              Daarbij vindt ik dat zelf ook veel te duur en dat heb ik ook aangegeven. Daarop gaf de monteur aan dat het goed zelf te doen is als je handig bent (en dat ben ik, dat weettie) en het dan een hoop geld scheelt. Daarbij mis ik de airco echt niet. Nooit gehad, dus ook geen gemis.

              En ja, het kan vast ergens goedkoper, maar hier in de buurt vertrouw ik de goedkope garages totaal niet.

              #18128117
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                is een goeie prijs hoor.
                het zijn in totaal nog wat meer boutjes hoor. dwars door je radiateur een stuk of 5
                er zijn 2 verschillende constatoren.

                tevens zit hier ook de droger aan vast, dus die heb je ook gelijk nieuw.

                de dealer ben ik nog nooit geweest, en doe het ook niet. is veel te duur.

                #18128118
                ednielaba
                  Lid sinds:
                  20 April 2013

                  Ja,je kan de condensor zelf wel vervangen natuurlijk is het
                  een uurtje of 2 werk,alleen het afvullen moet dan toch gebeuren bij
                  de vakman,en als het dan € 245,- kost incl.dan ga ik toch niet zelf
                  monteren,maar allemaal bedankt voor jullie reactie.

                  gr. Ed.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.