Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Airco Corsa C compressor defect?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juni 2015 om 11:17 #17272276
Beste mede Opel rijders,
Net bij gekomen van de vervelende rekening van afgelopen Januari komt er weer iets vervelends tussen :)
Enige tijd blijft mijn airco de lekkere warme buitenlucht door mijn auto heen jagen en ik was in de veronderstelling dat het koudemiddel op was.Afspraakje gemaakt bij de lokale Opel dealer en alles na gekeken. Het goede nieuws was dat mijn airco systeem in orde was, geen verrotte slangen en andere euvels.
Bij het doormeten van de airco compressor (wat schijnbaar er voor zorgt dat het ijskoud word binnen je auto) blijkt er geen stroom op de compressor spoel te komen. Leuk begin van de zomer :)Vervangen bij de Opel dealer gaat al snel weer zo’n €400,- kosten en dat vind ik een beetje te veel van het goede.
Is er iemand hier die misschien weet waar ik zo’n compressor voor niet al te duur kan vinden?
Bij het afstruinen op het web kom ik onderdelen tegen die tussen de 300 – 500 euro zitten.Er is mij ook al advies gegeven om rond te kijken op sloperijen om de airco compressor eruit te sleutelen en deze te gebruiken.
Enig probleem is dat er in omgeving van Zeeuws-Vlaanderen niet veel Corsa C’tjes op de sloop staan en als deze er staan is het nog maar de vraag of deze airco hebben (mits deze er niet al uit gesleuteld is)Dit betreft een C GSI uit 2001.
Groetjes Sevendust
11 juni 2015 om 15:47 #18286926Als er geen spanning komt naar de compressor, waarom is de compressor in fout?
11 juni 2015 om 15:49 #18286927Omdat er wel stroom op de kabels zit, maar de compressor zelfs laat niks door. Deze slaat niet meer aan.
11 juni 2015 om 17:16 #18286928Als u geen andere optie, breng de compressor bobine naar mij, ik zal proberen om de thermische zekering binnen veranderen.
12 juni 2015 om 11:05 #18286929Het vervangen van de compressor is een dure grap. Dat daar €400,- voor wordt gevraagd is niet heel raar.
Misschien kan het wel op een simpelere manier worden opgelost zoals liviu bijvoorbeeld zegt..Let er wel op, dat als je zelf aan het aircosysteem gaat werken dat daar Fluor in zit.
En Fluor is niet zo best voor je als je dat op je huid krijgt. Plus het feit dat een deel van het systeem onder druk staat, en er dus vloeistof uit kan sproeien als je de verkeerde koppeling losdraait.
Ik wil niet zeggen dat het niet mogelijk is, maar je moet wel goed weten wat je doet.
Zelf laat ik onderhoud aan het aircosysteem altijd door de garage doen… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.