Airco condensor lek van vectra 1.6 16v

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Airco condensor lek van vectra 1.6 16v

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    D.J.R.
    Deelnemer

Heeft iemand verstand van om een aircocondensor te vervangen.
      Ben bij kwikfit geweest om dat ding bij te vullen alleen die beste man rade me eerst aan om te kijken of er geen lekage zat.
      Ja dus de condensor is zo lek als een mandje.:(:(
      Vervangen dus alleen hoe????:o
      Volgen hem was het niet al te ingewikkeld.
      Overegens het afpersen was gelukkig gratis,mazzel:thumbup:P
      Waar kan ik z’n ding het goedkoops krijgen? ja van de sloop maar is dat wel verstandig???

Mvg D.J.R.

sw_reijnders
      Deelnemer

Narim in tholen.

doen niets anders dan allerlei radiators en airco condensors en zijn heel stuk goedkoper dan de VOD.

D.J.R.
        Deelnemer

nou ga ik dat eens proberen bedankt:thumbup:thumbup

D.J.R.
          Deelnemer

heb op de sloop een andere gehaald kosten 50 euries en er in gezet weer laten afpersen en gelukkig geen lekkage.
            Nu hebben ze vanmorgen alles bij gevuld en het is weer lekker koel binnen.
            Alleen het is wel een hele klus om dat ding te vervangen,ben er in totaal 3 uur mee bezig geweest.
            maar heb er nu heel veel plezier van:D:D

speaker
            Deelnemer

op de sloop??

op http://www.winparts.nl kost ie nieuw 79 euro !

D.J.R.
              Deelnemer

deze was bijna nieuw stikkertje zat er nog op datum was van april 2009.

navreen76

makkelijk te vervangen, ja. 2 uurtjes werk.

D.J.R.
                  Deelnemer

origineel gepost door navreen76
                    makkelijk te vervangen, ja. 2 uurtjes werk.

Ja jij heb het zeker vaker gedaan,
                    Ik ben s avonds zeven uur begonnen en alles zat om tien uur op z’n plaats.:D:D

navreen76

euh nee. het was me eerste keer. gewoon met accutolletje en dopsetje…

die 2 uur zit dan niet het afpersen vacuumeren en vullen bij he. dat afpersen heb ik 2 en half uur laten staan. vacuumeren 3 uur. daarna 2 uur laten staan en nog eens 3 uur vacuumeren op tweetraps vacuum pomp omdat het vacuum iets af nam, wat betekend dat er nog vocht in het systeem rond huist. daarna vullen. in 10 minuten om het systeem te laten balanceren en beetje bijgevuld nog om op de pomp retour exact 2 graden te krijgen. wel iets overgevuld maar het loopt erg prettig zo al bijna een jaar.

heb je wel olie bijgevuld na montage. er moet nl 50 ml olie bij bij het vervangen van de radiateur. en om niet te vergeten de droger. want je heb het systeem open gehad. en ook bij het vervangen van de droger moet er olie bij.

D.J.R.
                      Deelnemer

Ja het afpersen en vullen heb ik bij kwikfit laten doen en daar hebben ze dat ook allemaal uitgevoerd.
                        Heb er zelfs een certificaat bij waarop alles staat wat ze gedaan hebben.:D
                        Dit alles koste me 98 euro.:cry

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.