Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Airco calibra v6
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juni 2010 om 15:29 #17222472
Beste calibra fanaten,
Zoals de titel al zegt heb ik een probleem met de airco van mijn calibra v6.
Op een gegeven moment werkte de airco schakelaar en de recirculatie schakelaar van mijn calibra niet meer. Deze heb ik vervangen door nieuwen. Hierna werkte mijn recirculatie meteen weer alleen mijn airco nog niet.
Als ik de schakelaar in druk hoor je wel dat de toeren verspringen zoals hij altijd deed als je de airco aanzetten. Alleen hij zakt meteen terug en het lampje gaat niet branden. Verder werkt hij ook niet aangezien hij geen koele lucht blaast. Iemand een idee wat dit kan zijn?
(btw ik ben nieuw op dit forum en zal me spoedig wel even voorstellen in een topic inclusief met wat fotos)
mvg
14 juni 2010 om 17:39 #17688082kan zijn dat je airco te leeg is kan je het best aanraden ff een aircoboer te zoeken want zelf kan je niet al te veel doen aan je airco ivm vullen enzovoort
14 juni 2010 om 17:54 #17688083oke bedankt voor de info. Hoelang gaat zon airco vulling eigenlijk mee? Heb hem namelijk 1,5 a 2 jaar geleden gekocht en toen was die net opnieuw gevuld met fluoricerende vulling.
14 juni 2010 om 19:01 #17688084ligt aan je systeem ouderdom en onderhoudstaat de mijne moet ik ieder jaar a 2 jaar helaas vullen althans na dit jaar hoop ik niet meer. wordt gemaakt namelijk.
14 juni 2010 om 21:01 #17688085Dat het lampje niet brand heeft te maken met dat jou airco systeem leeg is. het systeem is beveiligd tegen dat de pomp kapot loopt. Dat knopje is niks mis mee …
Hij schakelt het systeem wel omdat hij jou toerental iets hoger laat lopen bij ingeschakelde airco. Maar je hebt dus een lek ergens in het systeem, gezien het een gesloten circuit is en in prenciepe er niet bijgevult moet worden. En als er na een paar jaar ietsjes bij in moet is niet zo erg. Maar als hij naar een jaar helemaal leeg is, is niet goed …
wat moet je doen;
airco systeem op druk (laten) zetten en kijken waar de lek is.
Dan pas kijken of je het laat repareren en opnieuw afvullen. Normaal hoeft een airco geen onderhoud. Mijn Calibra V6 was de condensor lek 4 jaar terug. Toen afgevult en werkt nog steeds perfect.
15 juni 2010 om 04:46 #17688086Ah oke. Zal der eens na laten kijken. Btw hoe kan je hem op drukzetten? Is dit ook zelf te doen?
En had nog een andere vraag. Ik weet dat de v6jes wel vaker erg warm worden. Maar vind de mijne soms toch echt erg warm word in de steden. Soms over de 100 graden. En heb gelezen dat je een andere thermostaat erin kan zetten. Maar waar kan je deze verkrijgen?
Eerder reed ik vaak in de stad met airco aan. want dan kwam die door de airco nooit hoger dan 95 graden.
15 juni 2010 om 07:47 #17688087Wat noem jij over de 100 graden?
Als die gewoon koelt enzo lijkt mij er niks mis mee?15 juni 2010 om 14:43 #17688088zolang hij niet in het rode komt gaat alles goed je kan een 82 graden termostaat bestellen via m-tech of brezan of via de opel dealer.
airco kan je zelf niet onder druk zetten hiervoor moet je echt bij de aircoboer zijn.
15 juni 2010 om 15:29 #17688089oke bedankt voor de info, nou hij loopt tegen het rode bijna aan zeg maar als ik in de stad sta of in stil sta.
maar ik zal wel die thermostaat bestellen
16 juni 2010 om 10:27 #17688090was geloof ik ook iets met de radiateur bij de v6 tot een bepaalt bouwjaar hadden ze het op gelost. maar denk dat er hier wel een paar zitten die dat precies weten
16 juni 2010 om 14:04 #17688091Klopt, de eerste lichting V6en had koelproblemen, dit kwam door een niet goede radiateur.
motor mag gewoon 105 graden worden.
Slaat de koelvin wel aan voor het rode??
anders een iets koudere koelvin schakelaar halen (90 / 95 graden).
Thermosstaat vervangen voor een koudere heeft geen zin, daar je in de stad meer hebt aan een goed werkende koelvin.
Thermosstaat doet zijn werk zoals het hoort namelijk.
willem
16 juni 2010 om 14:06 #17688092Hmm oke, nja er zit iig al een nieuwe radiateur in. Heb deze gelijk vervangen toen ik een nieuwe automaat bak er onder kreeg. Dit was ivm met garantie aangezien er nog ijzervijsel in de olie koeler kon zitten van de kapotte versnellingbak.
Maar alle info is welkom, wil hem namelijk in topstaat houden.
16 juni 2010 om 14:09 #17688093Hij slaat wel optijd aan, alleen het is net of die hem niet koel krijgt. Blijft gewoon rustig doorsteigen zeg maar. tot over de 100 graden.
Waar kan ik zon koelvinschakelaar verkrijgen?
16 juni 2010 om 14:12 #17688094bij welke temperatuur slaat de koelvin aan dan??
Koelvin schakelaars zijn te krijgen bij ondedelen zaakjes en Opel dealer..
en ja het duurt even voordat de afgekoelde koelvloeistof bij de tempsensor komt.
Willem
17 juni 2010 om 16:49 #17688095uhm 95 graden ofzoiets zo uit het hoofd.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.