Ligt aan de verdamper. Dat is het element waar jij de koude lucht van krijgt. De stank komt door schimmels en bacteriën. Die nestelen zich op de verdamper. En met een spuitbusje Airco reinigingsmiddel krijg je dat niet weg. Dit komt door verkeerd gebruik van de airco. Voorbeeld, kijk eens in de diepvriezer daar hoopt zich altijd ijs op. Bij een airco gebeurt dat ook deels. Het is ook aan te raden de airco +- 5 minuten voordat je op je bestemming bent de airco uit te zetten. Zodat de verdamper kans krijgt om te drogen. Veel dan dat niet. Condens blijft dan op de verdamper zitten. Dan heb je de ideale plek – vocht en warmte – voor schimmels. Die na verloop van tijd voor de stank zorgen.
de beste oplossing is. Om een goede airco service te zoeken de de verdamper grondig kan reinigen.
Je kan proberen een beetje Bleekmiddel te vernevelen in het Luchtkanaal onder het interieur filter, dat is wat aggressiever dan zo’n spuitbusje. Ik heb het zelf ook gedaan, alleen daarna rook het nog muf, pas toen ik de filter zelf verving was het weer fris. Je ken het proberen, bleek/chloor kost niet zo veel :thumb .
Nou niet ineens een hele fles erin kiepen hey, dat komt niet ten goede vrees ik :jerry