Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › Airco Astra H werkt niet/instellingen (UPDATE 18-05)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2013 om 07:09 #17257747
Hallo sinds een paar dagen werkt mijn airco(ecc) niet meer, deze wordt dus niet meer koud.
was vorige week in duitsland en daar was het 22 graden buiten en gaf dat ook netjes aan op mijn display ,alleen de airco bleef lauw, heb hem op low gezet ,maar dat maakte niks uit.
heb een paar keer op de knop van de airco gedrukt (van eco naar normaal) maar ik hoor ook geen pomp of iets in schakelen ,ik zie ook geen toerental verschil.
nu heb ik met de opcom ff een paar screenshots gemaakt van de instellingen, kunnen jullie mij vertellen of deze juist zijn.
deze zijn gemaakt met kontact aan en motor uit
foto 1
hierbij zie je de druk van de airco is deze nog voldoende?
foto 2
hierbij zie je de airco compressor zonder koppeling staan is dit juist?
foto 3
hierbij zie je de buitentemperatuur op 0 graden staan is dit juist?
graag jullie advies hierin voor dat ik naar de vod gaat
Airco is vorig jaar gevuld en in 2007 is de airco pomp vernieuwd, auto is van 2004
Vast bedankt voor het mee denken
greetz
Marcel
Opel Astra H sw 2.0 Turbo (11-2004)13 mei 2013 om 07:33 #18143253Uitlezen met motor AAN. Aangezien je dan pas alles m.b.t. de airco
dan pas kan uitlezen. Hij werkt namelijk niet bij motor uit.Groet
13 mei 2013 om 09:13 #18143254hierbij de instellingen met motor aan
foto 1
aircodruk is minder maar deze liep wel op naar mate de auto bleef draaien (660)
foto 2
motor aan airco ingeschakeld
foto 3
motor aan airco uitgeschakeld (eco)
foto 4
stand luchtverdeelklep blijft op ontdooien staan.
foto 5
hier blijft de buiten temperatuur ook 0 graden maar op het display gewoon 13 graden.
foto 6
hier liep de aircodruk al weer op.
foto 7
dit kwam ik tegen bij programmeren. hier staat airco met koppeling en in foto 2 (motor uit)van de begin post staat hij ingesteld op airco zonder koppeling
14 mei 2013 om 18:02 #18143255niemand een idee of de instellingen goed staan met name de airco pomp met / zonder koppeling.
of een idee wat er aan de hand kan zijn, heb alle zekeringen ge check, en zijn goed.
kan je eventueel de pomp zelf controleren?
greetz
Marcel
14 mei 2013 om 18:15 #18143256laat eerst eens kijken of er nog voldoende koudemiddel inzit, misschien heb je wel ergens een lek ( condensors gaan vaak stuk )
14 mei 2013 om 18:26 #18143257@Nick-GSI wrote:
laat eerst eens kijken of er nog voldoende koudemiddel inzit, misschien heb je wel ergens een lek ( condensors gaan vaak stuk )
dat geeft hij toch aan met de airco druk of zie ik dat verkeerd??
greetz
Marcel
15 mei 2013 om 19:39 #18143258zal van de week maar langs de dealer gaan :vertag :vertag
greetz
Marcel
16 mei 2013 om 11:36 #18143259zo net ff bij een garage geweest voor de airco check , koel middel zat 650 in , nu zit er 475 in ,wat volgens hun er in hoort,
alles na gekeken en doorgemeten ,maar nog steeds niet opgelost.
zijn nu met opel bezig om te kijken welke airco pomp er op zit ,deze konden ze namelijk niet uit het systeem krijgen.
mensen nog een idee wat het eventueel kan zijn buiten de airco pomp
Airco pomp krijg wel spanning en er is met tech 2 en opcom geen storing te vinden.
weet iemand welke pomp dit moet zijn?? (er staat aw of wa op)
en wat deze eventueel kost?
Opel Astra 11-2004 station 2.0 turbo (LEL)
18 mei 2013 om 06:30 #18143260:argue Nou 2 dagen verder en niks meer gehoord van de garage :argue , zeker een lastig verhaal……..
iemand een idee !!!!
greetz
Marcel
21 juli 2014 om 12:56 #18143261Chopperbob, heb je nog een update ? ben benieuwd naar de oplossing van het probleem .
Dank21 juli 2014 om 20:09 #18143262Bij mij werkt het . Gedaan met de opcom.
21 juli 2014 om 21:09 #18143263Hoe bedoel je, wat heb je precies gedaan om het werkend te krijgen ?
TXS22 juli 2014 om 08:03 #18143264Stond een instelling verkeerd . Met opcom de juiste ingesteld
11 augustus 2014 om 14:20 #18143265Welke instelling stond verkeerd ? en waar ? Ben benieuwd.
Dank11 augustus 2014 om 14:27 #18143266Ik weet niet meer precies waar ik het veranderd hebt. Maar 1 van de 2 instellingen stond niet goed . Er schijnt bij mij type en airco zonder koppeling op te zitten .deze draaid dus altijd mee. Schijnt te maken hebben met het vermogen van de auto.
Bij 1 instelling stond met koppeling deze veranderd en het werkte weer11 augustus 2014 om 18:06 #18143267Dit is wat ik dacht en ben nu zeker.
Een korte uitleg :
Wanneer in een Opel Zafira B een a/c compressor zit die intern geregeld is MET een magneetkoppeling dienen de instellingen in de software als volgt ingesteld te staan:
– voor de EEC variantprogrammering = compressor met koppeling (with clutch)
– voor de ECU = ongeregelde AC
– voor de UEC = ECC niet aanwezigLet wel deze instellingen geldt enkel voor de intern geregelde compressor met magneetkoppeling en NIET voor de extern geregelde compressor ZONDER magneetkoppeling.
Dus bij jou zit een a/c compressor , extern geregeld en zonder magneetkoppeling.
14 augustus 2014 om 17:55 #18143268@chopperbob wrote:
Ik weet niet meer precies waar ik het veranderd hebt. Maar 1 van de 2 instellingen stond niet goed . Er schijnt bij mij type en airco zonder koppeling op te zitten .deze draaid dus altijd mee. Schijnt te maken hebben met het vermogen van de auto.
Bij 1 instelling stond met koppeling deze veranderd en het werkte weer@lebragard wrote:
Dit is wat ik dacht en ben nu zeker.
Een korte uitleg : (duidelijker dan mijn vorige post, hierboven)
Wanneer bij een Opel Zafira, Astra een a/c compressor extern geregeld ZONDER magneetkoppeling aanwezig is, en deze wordt vervangen door een intern geregelde compressor MET een magneetkoppeling dan dienen de instellingen in de software als volgt ingesteld te staan:
– voor de EEC variantprogrammering = compressor met koppeling (with clutch)
– voor de ECU = ongeregelde AC
– voor de UEC = ECC niet aanwezigLet wel deze instellingen geldt enkel bij het vervangen van een elektronische extern geregelde compressor ZONDER magneetkoppeling door een intern geregelde compressor MET magneetkoppeling. Tegelijkertijd moeten er een brug en een extra kabel worden ingebouwd.
Dus bij jou zit een a/c compressor , extern geregeld en zonder magneetkoppeling.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.