Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Airco Astra F 1996
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 november 2010 om 17:50 #17228563
Hallo Astra F station rijders,
Heb sinds verleden week problemen met beslagen achter ramen zowel de portieren en de zijramen van de laadruimte achter.
Nergens lekkage alles is dicht.
Recirculatie na laten kijken en was ook in orde.
Wat bleek…de airco pomp loopt niet mee de Opel Garage laat volgende week een firma komen die doet in airco’s.
Kan iemand mij vertellen of dat het een duur grappie gaat worden want men zegt altijd als je iets aan je airco krijgt kan je je knip ver open trekken.
Het kan de verdamper zijn wat sporadisch voorkomt, de pomp kan kapot zijn of lekkage leidingen wat het eerste oordeel was van de Opel dealer Kooiman in Oud-Beijerland.
Mijn auto is van 1996 en voorzien vanaf fabriek met airco, airco is 1 x leegehaald en opnieuw gevuld in 2004.
Wie weet meer als je airco problemen krijgt en wat plusminus de kosten zullen gaan worden.Mvg, Harry
16 november 2010 om 18:10 #17761018Pomp is ergens tussen de 300-400 euro snel
verdamper 100-200 euro snel
droger 50euro ..Dan komt de montage, spoelen (bij defecte pomp) zodat de aluminiumdeeltjes worden verwijderd, afpersen en vullen
kleine indicatie.
Kan ook zijn dat er een druksensor stuk is en daardoor de spoel van de pomp niet ingeschakeld wordt…
16 november 2010 om 18:27 #17761019^^ yes klopt,
wil nog even toevoegen dat de gemiddelde leiding (van verdamper naar pomp) en andere ook ongeveer 150-200e kosten.17 november 2010 om 16:00 #17761020Oke thanks boys hier heb ik wat aan zit te dubben of ik het laat maken of niet ik ben van plan om hem toch te houden alleen de kosten zullen denkelijk tegen de 500 euries gaan worden en dat blijft een berg geld voor jan de arbeider toch……..
En wat is nou waar om de 2 jaar laten vullen en controleren of als hij het doet niks aan doen de 1 zegt dit en de ander zegt dat ik weet het niet wat wijsheid is.
Wie weet het echte antwoordt.
Opel dealer zegt als je airco goed is niks aan doen maar volgens mij verlies je per jaar toch 10 % of niet…Gr, Har Astra
20 januari 2013 om 20:23 #17761021@Har Astra wrote:
Oke thanks boys hier heb ik wat aan zit te dubben of ik het laat maken of niet ik ben van plan om hem toch te houden alleen de kosten zullen denkelijk tegen de 500 euries gaan worden en dat blijft een berg geld voor jan de arbeider toch……..
En wat is nou waar om de 2 jaar laten vullen en controleren of als hij het doet niks aan doen de 1 zegt dit en de ander zegt dat ik weet het niet wat wijsheid is.
Wie weet het echte antwoordt.
Opel dealer zegt als je airco goed is niks aan doen maar volgens mij verlies je per jaar toch 10 % of niet…Gr, Har Astra
Mijn klacht werd in 2010 opgelost door een erkend airco bedrijf met certificaten bij de Opel dealer..de klacht was…een verpulverde stekker die geen stroom meer door liet kosten inclusief alles afdichten €35 dus ik had geluk tot heden draait de airco weer 100%
20 januari 2013 om 20:25 #17761022Dat zijn mooie reparatie bedragen voor een Aircosysteem, meestal een dure hobby.
Willem
20 januari 2013 om 20:37 #17761023@wim-v6 wrote:
Dat zijn mooie reparatie bedragen voor een Aircosysteem, meestal een dure hobby.
Willem
Soms een beetje geluk Willem, maar dat was toen een uitzondering, krijg vaak de hoofdprijs hoor bij de jaarlijkse beurten bij de Opel dealer alles is tot heden orig GM wat aan mijn Astra is vervangen.
20 januari 2013 om 20:45 #17761024AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik had ook et geluk dat de airco van mijn Astra alleen gevuld moest worden king:
21 januari 2013 om 19:32 #17761025Of de duvel er mee speelt ik had het gisteren nog over me airco en vandaag gaf hij de geest, schakelaar geeft wel oranje licht in dashboard maar je hoort hem niet aan slaan dus hij werkt niet.
Ik merkte het omdat me ramen begonnen te beslaan en als ik de airco bij zet is dat vaak snel verholpen, nu bleef alles beslagen behalve de voorruit waar de kachel op staat, dus de portieren voor en achter beslaan.
Maandag as maar ff een check laten maken om te kijken wat er nu loos is..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.