airco advies

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    zafirajos

ik heb net in juli mijn zafira gekocht (z1.8xe 2004) en ben zo langzamerhand al het onderhoud bij aan het werken. Alles wat ik niet zeker weet, laat ik nakijken en eventueel herstellen, zodat de auto in topconditie is. Het laatste wat bekend is van de airco is dat er in november 2006 uv detectiemiddel is toegedient. Niets bekend over onderhoud daarna, niets over de droger.

Nu is de condensator van het type met geïntegreerde droger. Iemand heeft me verteld dat je daarbij niet alleen de droger moet vervangen, omdat dan zeker de condensator kapot gaat bij het losdraaien van de droger. Zijn advies is de condensator en droger samen te vervangen. Dat is bijna 150 euro meer. Wat vinden jullie? Bovendien, als ik het alleen samen kan vervangen, kan ik dan niet beter wachten tot het echt nodig is? Is het niet een te dure reparatie voor een preventieve handeling, of kan er vervolgschade optreden als de condensator het begeeft?

groet,

Jos

navreen76

vervangen. want de radiateur zal zijn leven in de auto ook gehad hebben. bij het vervangen moet je maar kijken hoeveel lamellen er los liggen. en dat is allemaal capaciteits verlies wat optreed in de radiateur.

Ik zou hem met oog op leeftijd en lekkages gewoon vervangen !

Van het Ende Customs

Onzin:thumbdown
          bovendien zit droger niet geschroefd, maar met een deksel met borgveer.

navreen76

ik denk toch dat wat ik geschreven heb niet onder het kopje onzin valt, je hebt dan waarschijnlijk het geval nooit meegemaakt dat de lamellen er tussen uit vallen ?

Van het Ende Customs

binnen 7 jaar?
              lek is lek.
              Anders gewoon laten zitten.
              Ik vind het bovendien onzin om te vervangen omdat droger verrvangen moet worden. niet omdat lamellen verrotten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.