Forumindex › Forums › Modellen › Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) › Airco achterin
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 juli 2015 om 15:00 #17272714
Er werd mij gevraagd of ik een Vivaro aanpassen wil.
De bus word gebruikt voor vervoer van honden.
De bus is een dubbelcabine, voorin gewoon airco.De honden achterin krijgen het dus warm…..
Iemand hier ervaring mee?
Dacht er zelf aan om een ventilator in de tussenwand te maken. Zodat de koude lucht van voor naar achteren geblazen word.
Of een luchtbuis vanaf een uitstroomrooster onder het dashboard.12 juli 2015 om 17:58 #18290200Kan de originele airco die extra ruimte dan wel aan?
12 juli 2015 om 18:10 #18290201Denk het niet, maar als er in iedergeval maar wat extra koude lucht in de achterste cabine komt is het al goed.
Heb al wel een console gezien voor tegen het dak, maar dat kost nogal wat.
12 juli 2015 om 18:40 #18290202Ja, niet dat je dalijk het hele effect van de airco om zeep helpt ;)
Goedkoopste is inderdaad een fan oid lucht naar achteren laten blazen denk ik12 juli 2015 om 19:15 #18290203Bij VW hebben sommige Transporters een aparte aanjager voor de bagageruimte die met een aparte standenknop op het dash is te bedienen, misschien kun je eens uitzoeken hoe dat werkt en kopieren. (beter goed gejat…)
13 juli 2015 om 06:05 #18290199Tja als je dan gaat kijken, hebben de meeste Amerikaanse bussen een Volwaardige Airco achterin, met eigen verdamper en temperatuurinstelling.
Is er geen ventilatie naar achter leverbaar over de vloer??
Dan zou er een aansluitmogenlijk voor buizen naar achteren.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
13 juli 2015 om 08:54 #18290204Hoi, Fearless
Ik heb het inderdaad al eens gezien bij een Mercedes vito.
Deze man heeft flexibele buizen aan gelegd (ik meen stofzuig slang) naar achter, die aangesloten op aan voer onder dashboard van de raam roosters en deze in de voor cabine dicht gezet om het te forceren.Of het effectief is kan ik verder niet over oordelen, omdat het verder niet voor mij van toepassing was, maar hij vertelde dat het werkte,
deze meneer had ook mooie roostertjes in de bekleding.
Deze meneer is inmiddels overleden en de bus heb ik verder niet meer gezien, anders had ik wel wat info voor je gevraagd.
Valt te proberen om het via raam rooster dicht te maken met wat tape om het te forceren, daar verlies je niets mee, want een stofzuiger slang heeft iedereen.13 juli 2015 om 09:18 #18290205Koude lucht van onder laten inblazen met een buis zal wel werken. Je moet alleen misschien ook nadenken over het wegnemen van warme lucht. Misschien zijn de standaard verntilatieopeningen al voldoende als die aanwezig zijn in de laadruimte.
13 juli 2015 om 10:28 #18290206Bedankt iedereen.
De airco unit tegen het dak word een duur geintje.
We gaan een buis vanaf het kachelhuis aanleggen met daarin een ventiltor zodat de koele lucht altijd wel door de buis naar achter geblazen word.
Volgens mij hebben ze boven op de cabine zon windmoletje die de lucht er uit trekt.
Mischien dat die dicht móet als de airco maximaal koelen moet…anders krijg je het zelfde als met ramen open rijden terwijl de airco aanstaat.13 juli 2015 om 10:36 #18290207Als de warme en vochtige lucht er niet uit kan zal het niet zo goed werken denk ik. Principe van airco is dat de warme en vochtige lucht afgekoeld en ontvochtigd wordt. Eigenlijk moet je dus nog een retourbuis hebben die bovenin de lucht afzuigt en terugleid naar de airco condensor. Maximale werking van airco in auto is ook als je luchtcirculatie in de auto aanzet.
Maar voor het gemak en eenvoud zou ik eerst beginnen met 1 koud lucht aanvoer met een buisje. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.