airco aan motor word warm

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum airco aan motor word warm

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    vectrapas

Mijn oom heeft een opel vectra 2.0 uit 1999. Als hij zijn airco gebruikt word de motor na een poosje warm. Zet hij de airco onder het rijden uit daalt de motor temp en kan hij de airco gebruiken tot het weer mis gaat. Iemand enig idee hoe dit op te lossen of waar dit aan kan liggen???? Bij de garage komen ze er niet uit.

Ik hoor graag van jullie.

sw_reijnders
      Deelnemer

draait de voorste Fan als de airco wordt ingeschakelt?

deze moet zowiezo altijd draaien als de airco aanstaat.
        de achterste Fan is ervoor als de motor temperatuur oploopt.
        Zodra die boven de 100 graden komt, moet deze ook aan slaan.

Menno1800

Bij mijn vectra gaan beide fans draaien alleen dan op een halve snelheid. Is dat bij jullie ook zo?

Hawke

Misschien een idee om binnen de modelforums nog een apart deel te maken voor problemcar vragen.
            Er komen steeds meer eendagsvliegen voorbij :).

Airco, lpg en diesel problemen is een betere plek op het forum om dat te vragen. Maar nu je hier toch zit..

Is het een Opel garage?
            Als je niet weet wat een garage wel heeft weten uit te sluiten is het wel zwaar giswerk bij niet standaard problemen (ik heb het hier nog niet eerder gehoord).
            Je mag toch hopen dat een garage wel weet te checken of de ventilatoren hun werk doen.

vectra_bro

origineel gepost door vectrapas
              Mijn oom heeft een opel vectra 2.0 uit 1999. Als hij zijn airco gebruikt word de motor na een poosje warm. Zet hij de airco onder het rijden uit daalt de motor temp en kan hij de airco gebruiken tot het weer mis gaat. Iemand enig idee hoe dit op te lossen of waar dit aan kan liggen???? Bij de garage komen ze er niet uit.

Ik hoor graag van jullie.

Stel je even netjes voor, dat stellen we hier erg op prijs ;)

vectrapas

Sorry vectra bro, ben nu in spanje en mijn fam hier rijden allemaal opel, de auto is al twee keer naar de opel garage geweest en daar komen ze er niet uit. De radiator en waterpomp zijn al vervangen en probleem blijft het zelfde, beide ventilatoren draaien zoals het hoort en toch word de motor te warm als de airco draait. Vind het ook knap dat ze er bij de opel dealer er niet uitkomen dus dacht ik vraag het hier op het forum. Misschien heeft hier iemand nog een idee?

Grt

vectrapas

origineel gepost door Menno1800
                  Bij mijn vectra gaan beide fans draaien alleen dan op een halve snelheid. Is dat bij jullie ook zo?

Bij die van mijn oom draaien ze ook beide, hebben ze zo appart ingesteld volgens de dealer.

grt

Menno1800

Thermostaat al vervangen?

wim-v6
                    Deelnemer

Probleem heb ik ook gehad.

Motor zelf word meestal in deze gevallen niet te warm, alleen de meter geeft verkeerde waarden.

Leg GOEDE (extra) Massa kabels aan van Accu naar Motor, Accu naar Carroserie, Accu naar massastrip op linker veerpoot.

willem

de jong

Bij mijn astra G uit 2000 gaan ook beide vennen draaien……….

wim-v6
                        Deelnemer

Bij mij draaien allebij de vinnen altijd samen, ook op de gewone motorkoeling, zoals bij alle vectra’s B waarbij het koelsysteem goed werkt

vectrapas

Volgende week gaat de auto weer naar de garage, maar dan in een andre plaats, we hebben er probleemloos ongeveer 25okilometer mee gereden toen gaf de meter weer aan dat het mis was.:mad: Als ze weten wat het is laat ik het hier ook weten.

Pascal

wim-v6
                            Deelnemer

Massaprobleem, ben ik bijna zeker van

Willem

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.