Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › airco
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 juni 2010 om 21:01 #17222257
die doet het niet :(:cry:swear
en het was heel even warm hier(buiten:P)iemand enig idee?:hmmz
8 juni 2010 om 22:25 #17685730Ja geen koudestof dmv een lekkage…..
9 juni 2010 om 11:49 #17685731of je compressor is dood, of je electronica heeft een storing, of een kabelbreuk, of je schakelaar kapot, maar gebruik anders even de zoekfunctie, er zijn meerdere topics over dit onderwerp. Ook in de rubriek Airco & LPG problemen
9 juni 2010 om 17:34 #17685732die zag i:angelk al maar ik dacht dat dat alleen voor andere opel types waren:angel sorry
9 juni 2010 om 20:03 #17685733Kijk eens eerst of der nog druk op het systeem zit,als de nog wat druk op zit dan kijk je naar wat voor vulling je hebt:
R12 R134a R413…dan ga je naar een airco service en laat je de zaak bijvullen..R12 is verboden en niet meer legaal dan moet R413a nemen deze is de beste vervanger van R12..
9 juni 2010 om 20:05 #17685734Mijn airco doet het geweldig…ik heb deze zelf met R12 gevult,en het is nu lekker in de Monza met buiten 25/26/27 graden…
Kan je echt aanraden die te laten maken..
9 juni 2010 om 20:06 #17685735euh nu komt een newbie opmerking:)
heb ik hem niet elektrisch?
ik bedoel dus zonder vloeistof
ik zie namelijk geen “pot”
10 juni 2010 om 10:22 #17685736Maak eens een foto van je motorruimte aan de bijrijders kant zit een pot de filter droger/accumulator,maar der zit geen vloeistof in op bepaalde plaatsen is het gas en dan weer vloeistof.
9 van de 10 gevallen is de airco stuk door te weinig koudestof,de pomp is beveiligd voor te weinig en te veel druk,die werkt niet als der teweinig koude stof in zit.
Probeer anders ff voor een second of 2/3 om ff de koppeling op de pomp met 12V te voorzien met lopende motor,dan weet je of die niet kapot is en de koppeling nog goed is.
10 juni 2010 om 20:52 #17685737origineel gepost door GSE
Maak eens een foto van je motorruimte aan de bijrijders kant zit een pot de filter droger/accumulator,maar der zit geen vloeistof in op bepaalde plaatsen is het gas en dan weer vloeistof.9 van de 10 gevallen is de airco stuk door te weinig koudestof,de pomp is beveiligd voor te weinig en te veel druk,die werkt niet als der teweinig koude stof in zit.
Probeer anders ff voor een second of 2/3 om ff de koppeling op de pomp met 12V te voorzien met lopende motor,dan weet je of die niet kapot is en de koppeling nog goed is.
ja komt goed ik ga wel even langs een airco boer:D
het verlanglijstje wordt toch steeds langer:P
trekhaak monteren
elek spiegels
airco
lpg gas
centrale deur vergrendelingja ik weet het ik ben verwend:P
10 juni 2010 om 21:02 #17685738Trekhaak-=vrij easy done Mechanisch stelt het geen drol voor en je moet alleen de juiste draadjes aftappen.
E-spiegels is meer werk die hebben nl een eigen kabelboompje wat je moet leggen…
Airco..is geen must wel leuk als het werkt,maar als der teveel kapot is dan laat het maar zijn..voor die paar dagen in NL dat de zon schijnt (teminste das mijn vieuw) als je de verdamper en condenser en pomp naar de klote hebt kun je beter een paar dagen in wat hitte zitten,na mijn idee
LPG is een kwestie van wat kun je zelf???
CV is weer een hoop werk je moet weer een kabelboom leggen…
10 juni 2010 om 21:27 #17685739trekhaak heb ik al gekocht ken iemand doet het graag voor mij:angel (draadjes zijn plug an play in de achterlichten)
e spiegels hoor ik zelf te kunnen doen (vroeger geleerd voor electrischen (plus ik heb het schema al binnen:P
aico:cry heb ik eindelijk een auto met airco doet ie het niet:cry( ja ik weet ik ben verwend:angel)
lpg begin ik zelf niet aan betaal er wel een bult voor:swear
cv zou ik tegelijk met de spiegels willen doen:hmmznu nog een bak tijd over en klaar is klara(monza)
19 juni 2010 om 17:05 #17685740C V is leuk om te doen, doe dan wel gelijk de deuren van binnen waxen of tectyleren is wel beter tegen roest, je bent dan toch bezig !
heb ik ook gedaan en overal nieuwe plastic op geplakt ( meestal toch overal gescheurd ).
Mij airco heb ik er uitgesloopt, op de verdamper na (moet het dashbord eruit, doe ik van de zomer nog wel een keer! ) Werkte bij mij ook niet meer en was te duur om hem om te bouwen/ repareren!
Lpg heb ik ook laten inbouwen scheelde 300 euro als ik het zelf deed maar dan had ik geen garantie, heb wel een gas injectie systeem laten inbouwen voor als ik straks de 24V inbouw ( loopt dan beter ).
Ik weet denk ik nog wel iemand die een kabelboom van elec. spiegels heeft liggen, en spiegels ook !20 juni 2010 om 10:57 #17685741ik heb de spiegels al besteld maar ik heb wel belang bij de kabelboom van de spiegels
hoef ik het zelf niet te maken:cool:20 juni 2010 om 11:58 #17685742Waarom wil je E-spiegels hebben van een A2,de gewone handverstelbare zijn precies hetzelfde kwa formaat alleen hoef je dan niet die kabelboom te leggen door je hele daschbord heen,wat maar een klote werk is,en voor die 1x per jaar dat je de spiegels verzet…….
Teminste ik zou geen electrische willen,als ik de keuze had om het in te bouwen..
20 juni 2010 om 12:14 #17685743Uniek,
Ik zal hem even een mail sturen dan laat ik je nog weten of hij die kabelboom nog heeft.
20 juni 2010 om 12:21 #17685744Mail is al weg, je hoort nog van me Uniek…..
20 juni 2010 om 16:02 #17685745origineel gepost door GSE
Waarom wil je E-spiegels hebben van een A2,de gewone handverstelbare zijn precies hetzelfde kwa formaat alleen hoef je dan niet die kabelboom te leggen door je hele daschbord heen,wat maar een klote werk is,en voor die 1x per jaar dat je de spiegels verzet…….Teminste ik zou geen electrische willen,als ik de keuze had om het in te bouwen..
mijn vrouw is 1,62 meter en ze wil ook in de auto rijden:wub
dus de spiegels worden regelmatig versteld:Porigineel gepost door noci
Mail is al weg, je hoort nog van me Uniek…..:thumbupdank ik wacht af:thumbup
20 juni 2010 om 21:21 #17685746hij moest even zoeken maar hij dacht wel dat die er nog een had liggen.
geef je mail adres even dan stuur ik zijn telefoon nummer even door.
Kan je het met hem zelf afhandelen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.