Forumindex › Forums › Modellen › Astra › airco
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2010 om 16:27 #17220402
mijn airco doet het inene niet het lamje brand wel wat zou het zijn.het gaat om de astra uit 1998
24 april 2010 om 16:47 #17662138Stel je even voor in het daarvoor bedoelde gedeelte: http://www.opel-forum.nl/forumdisplay.php?fid=30
Als je een Astra hebt met een defecte airco dan is het 9 van de 10 keer de condensor die lek is (achtet de voorbumper)
Laat het controleren bij een dealer of airco station… dan weet je het zeker.
Je kan er zelf toch niet veel aan beginnen airco service is geen klusje om zelf te doen.
Succes.
24 april 2010 om 17:38 #17662139moet ik me echt gaan voorstellen
24 april 2010 om 21:47 #17662140Tja, je hoeft je niet voor te stellen…
maargoed, wij zijn een Forum Voor en Door opel liefhebbers..
We delen allerlij dingen met elkaar, er zijn Velen die even komen om Enkelt een keer een vraag te stellen en daarna zie je ze niet meer..
Is opzich niet erg, maar sommige hebben daar wat moeite mee.
Daar komt bij dat wij bij deze zelfde vraagstellers altijd moeten raden wat voor Opel Astra ze hebben…
Dat noemen ze te weinig info weg geven…
zo kunnen we zeker niet adequaat reageren..
zo willen we onder andere weten:
– Astra F of G?? 1998 is modelwissel geweest namelijk
– Motor: (F: X14NZ X16SZR X16XEL X18XE X20XEV) (G: X16SZR Z16SE X16XEL X18XE1 X20XEV)Willem
25 april 2010 om 10:52 #17662141Denk dat je condensor vervangen moet worden. Die dingen gaan nogal eens kaduuk bij opels. Heb het met mijn Astra G ook gehad. Is niet echt een klusje om zelf te doen en zou dan ook ff naar een aircospecialist gaan.
25 april 2010 om 11:21 #17662142Dat gezeur over dat voorstellen ook altijd.
Rij even langs de dealer, die kunnen de airco even controleren en dan precies vertellen wat er aan de hand is.
Condensor gaat inderdaad vaak kapot29 april 2010 om 14:34 #17662143astra g 1998 16xel.bij de kwikfit werdt er de gratis airco check gedaan.termometer in het ventilatie rooster 26 graden.lek is tie niet vloeistof gemeten en die zat vol.ze stuurden me door ik naar de airco specialist.wat het was weet ik niet meer wel de 350 euro of 450 euro die ik kwijt ga raken na reperatie.
29 april 2010 om 15:44 #17662144astra g 1998 dit is heel duidelijke uitleg ????sorry ik snap er geen moer van alleen dat het bij de kwik-fit eikels zijn maar dat wisten we al .
ga naar een goede airco boer met airco problemen en niet naar de kwik-fit die zullen ook nu wel zo,n kast gekocht hebben en die moet er ook uit.
verder kan je wel zelf veel delen van je airco zelf in of ombouwen en daarna laten afvullen . kijk voor een condensor is op www,winparts.nl zal je verbazen € 121 voor een nieuwe condensor en dat zal het probleem wel zijn gezien de prijs wat je roept.zelf inbouwen en laten vullen ???ongeveer €80 reken je mee is €200
kunnen die geweldige monteurs bij de kwak-fit dit niet dan ?????? verbaasd me die zijn zeker niet vies van dikke aanbiedingen maken of het ook verholpen is dan is punt 2 ..
bert
29 april 2010 om 17:05 #17662145ja ene willem wilde weten welk modelletje het was dus ik er maar bij gezet.laten vullen is ongeveer 130 euro en dat onderdeel ook 130 euro
ongeveer en dan nog afwachten of het wel gaat lukken.ik dacht eerst het lucht filter huis maar weer en de poly v riem ja en dan.en waar gaat de vulling
heen van de airco.opvang bak eronder.ik weet er zit freon in maar is dat net als koelvloeistof of is het vet chemische bende en heb ik er speciale
handschoenen voor nodig.in de vraagbaak van de astra staat niks over de airco.ja de druksensor kon ik vinden.en bij de kwakfit was het de gratis
airco check
en waar zitten de bougies van de opel astra 1998 1.6xel model
en de kabels. bij de vorige autoos zag ik ze mooi op een rijtje zitten.en ik heb nog een gratis tip voor jullie maar dat wisten jullie al denk ik.als de lampen
van de astra steeds door branden moet er een nieuwe dynamo in.en ik kreeg het onderste boutje niet los dus weg gebracht 30 euro dynamo
geplaatst.en bij de officiele opel garages zou het 2 of meer uur duren na 10 of 20 minuten was ik de amateur al klaar met de poly v riem en waarom
moet die spanrol los en ik onder de auto kruipen en met een ratel proberen het boutje los te draaien maar niks kon er er niet bij en van de andere
kant dacht ik die los te meppen maar gereedschap er voor was er niet en de inbus was niet niet lang genoeg en te kort.dus wegbrengen en na een
uurtje was hij klaar. eruit erin de dynamo.er was zelfs een meneer die beweerde er 4 uur voor nodig te hebben.
29 april 2010 om 18:34 #17662146Heb je wel een leven :cry
29 april 2010 om 19:03 #17662147Misschien moet je is de afdekkap weghalen op de motor, en tref je daaronder de bougies en de kabels aan.
Wel merkwaardig trouwens, voor iemand die zelf aan de auto zou sleutelen gaat vragen waar de bougies en de kabels zitten. Maar goed.
Ik zou ‘m echt naar een garage brengen in zo’n geval.Heb ook nog een tip voor je, gebruik ff leestekens op plekken waar ze horen, hoofdlettertje hier en daar, en het maakt je tekst lezen 10x makkelijker.
Nu heb ik ze 3x door moeten lezen om er uiteindelijk een beetje uit te komen.Enuh, trouwens ene Willem mag dan wel vragen wat voor model, maar wat is daar raar aan dan.. Denk je dat alle modellen, met alle motoren technisch soms identiek zijn aan elkaar ? Je wilt toch passend geholpen worden…
Grt. Jeroen.
29 april 2010 om 21:50 #17662148Bougies had je gemakkelijk kunnen vinden als je vanaf de dis module de kabels had gevolgd..
dan had je gezien dat deze onder de plastic afdek kap gingen.
dan had je deze kunnen demonteren, en had je de bougies gevonden..
Om ze te wisselen heb je bougiedop 16 nodig (lange uitvoering, bougies zitten ver weg).
Koude middel Airco is de grootste rommel die je je kan bedenken..
Is ongeveer vergelijkbaar met je koelkast thuis..
Tip Dynamo:
– Als de koplampen vaak doorbranden moet je eerst de boardspanning meten.
– is deze te hoog, is het meestal te wijten aan een kapotte spanningsregelaar van de dynamo..
– Is deze goed, dan is het meestal te wijten aan slechte massa verbindingen.Bij mijn Vectra brande ook regelmatig de H7 lampen door, (1x per 1.5 maand wel 1), boardspanning keuring 14,3v
na aanleggen extra massa kabels probleem opgelost, samen met andere electro problemen..
Die ene Willem
30 april 2010 om 06:46 #17662149het afdek kappie erafgehaald maar niks gevonden .en ik heb niet gezegd dat het raar is als iemand vraagt welk mode astra het is voor de juiste tip.en
waar zit de goede airco boer.en dit astraatje heb ik nog niet zo lang dus moet ik eerst weer alles zoekenen in de autvraag baak van ph olving staat ook niet alles.
en voor iedereen nog een fijne koninginnedag.ik ga scheumen
3 mei 2010 om 11:42 #17662150wat is de kluts of de klots van de airco ik begrijp er helemaal niets van
3 mei 2010 om 12:15 #17662151Ik heb echt geen idee waar dit verhaal naar toe gaat .
een goede Tip wil je plezier van de Astra hebben en houden zoek hulp !!!!!
maar let op .
een goede Airco Boer lees de huis aan huis folders of kranten is ,, bij ons zijn de Airco mensen al weer daar met de aan biedingen.
of zoek een vak garage niet de Vod (vriendelijke opel dealer )ik zou daar het systeem is laten controleren ,,let op nog niet vullen ,, laten afpersen of vacuumeren dan weet je of het systeem lekt .
dan zal de goede Airco boer wel roepen wat er aan de hand is.en een kosten plaatje maken.
met deze gegevens pas gaan vragen hier hoe of wat ook wij kunnen niet ruiken wat er lekt of niet werkt????zelf doen als ik zo de reactie,s lees zeg ik heel hard blijf er af !!!!!!!
bougie,s !! onder de afdek plaat zitten in de oude x16xel de kabels en de bougie doppen simpel als wat .doppie lostrekken zonder geweld en daar is de BOUGIE.
de type 2 x16xel heeft een module er boven hangen zo uit het hoofd 5 tork boutjes los draaien stekkertje los nemen en voor zichtig de hele module om hoog halen ,,,en kijk is wat daar onder zit …..
JUIST 4 BOUGIE,S .nogmaals zoek iemand die je helpt of wat weg wijs maakt straks heet het als het allemaal mis gaat een klote auto te zijn.
lees jan 0405 reactie,s die is een aantal uren bij wim v6 geweest en met zijn auto ben ik een ochtend met hem bezig geweest en nu komen er wat meer gerichte vragen i.p.v losse vlodders die kan nog wal raken .
niet iedereen heeft het gevoel van de monteur in de vingers maar wat leren inzien kan iedereen, en dan daar naar handelen .
nog even over het ???gezeik wat voor een auto of type,, je heb 10 tallen type,s en motor uitvoeringen en de meeste zijn niet gelijk aan elkaar,en je wilt een zo duidelijk mogenlijk antwoord dat krijg je met de juitse gegevens .
Bert
3 mei 2010 om 18:51 #17662152bert je hebt gelijk de airco is gecontroleerd en er zat vloeistof zat in. termometer ging erin en het was 26 graden duidelijk dat deze het niet deed.naar de
airco boer.deze vertelde mij dat het de klots of kluts was.en dus hulp heb ik gezocht bij de kwakfit grappige naam.en bij de airco boer.ik gezocht bij
onderdelen.com en de klots of kluts zat er niet tussen volgens mij ook gewoon een grap van de airco boer.het is de kluts.ik heb onder de afdek plaat
gekeken en daar zit de olie vuldop.geen bougie te zien.ik zal nog eens kijken.
3 mei 2010 om 18:53 #17662153de Clutch dat is engels voor Koppeling..
Op de compressor van de airco zit de Compressorkoppeling, deze gaat wel eens stuk.
Willem
4 mei 2010 om 15:02 #17662154willem en hoe repereer ik de compressorkoppeling.ik kan het onderdeel nergen vinden
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.