Airco

Forumindex Forums Modellen Corsa Airco

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236643
    Daneron
      Lid sinds:
      20 June 2011

      Hallo, onlangs een corsa D aangeschaft (peugeot dealer) waarbij de buiten temp vrij laag waren 10-17 graden. Toen het wat warmer werd viel me op dat de airco weinig tot geen koelte gaf, de garage heeft de boel gecontroleerd en een tracing vloeistof toegevoegd. Hiermee een week gereden om de lekkage op te sporen waarbij de airco constant aan moest. Na controle bleek de aircopomp defect te zijn.
      De pomp is vervangen maar ik heb het gevoel dat het niet allemaal 100% werkt, bij het aanzetten van de airco en een rit van 20 minuten wordt het niet noemenswaardig koeler in de auto, het voelt ook niet echt koud aan als ik m’n hand ervoor houd. (kachel staat op koud )

      Bij m’n andere auto komt gelijk een koude luchtstroom bij het aanzetten van de airco.

      Is de capaciteit van dit autootje aan de kleine kant ?

      Dadelijk wordt het tropisch weer en het is nu al niet om te harden bij 22 graden. Er zit 6 maanden garantie op en de garage is gelukkig klantvriendelijk/behulpzaam

      Wat is jullie ervaring met dit type auto ? :hmmz

      #17868143
      kawazxr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 November 2004

        De airco moet volgens mij bij de blaasmondjes rond de 7 graden uit blazen, En als het al bij 22 graden erg warm blijft, is het niet helemaal goed.
        Misschien niet goed op druk of te weinig koudmiddel of alsnog ergens een lek.
        Zou toch even terug naar de garage gaan en het na laten kijken.

        #17868144
        johanhummer9
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 May 2011

          precies als de airco het goed doet moet de temperatuur rond de 6-7 graden zijn

          #17868145
          Daneron
            Lid sinds:
            20 June 2011

            Opgelost, na vervanging van een leiding werkt het zoals het hoort.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.