Airbags vervangen opel corsa 2010

Forumindex Forums Modellen Corsa Airbags vervangen opel corsa 2010

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235013
    martin67
      Lid sinds:
      1 December 2010

      Goededag mensen,

      Ben aan’t overwegen om een schadeauto te importeren uit Belgie. Maar…..de airbags liggen eruit. Nu is die van het stuurtje geen probleem, maar hoe zit dat met die van de passagiers zijde? Is dat een groot deel en iemand enig idee van de kosten? Staar er een uitbouw manual in de recente TIS?

      Alvast bedankt maar weer,

      Grtz

      Martin R

      #17847356
      david verburg
      Deelnemer
        Lid sinds:
        2 July 2004

        complete dash vervangen denk ik en uiteraard de airbag
        en airbag module onderdeel nr kan ik je niet an helpen

        #17847357
        nexus6
          Lid sinds:
          7 September 2010

          tis een heel hoop werk weet waar je aan begin,niet alleen wat David zegt airbag stuur en module en dashboard,ook de gordel
          spanners zullen waarschijnlijk uitgeklapte gele plaatjes hebben,
          dashboard vervangen is de mooiste oplossing maar ook de duurste,je kan ook de huidige laten zitten maar blijf je met een
          4 kant gat bij de passagiers kant zitten,wat eventueel dicht gesoldeerd kan worden.
          kosten: compleet air-bag set 2e hands tussen de 350 a 500 euro voor een Corsa C,die van 2010 is een D en zal het nog
          duurder kunnen zijn.
          hoe meer airbags hoe duurder ,er zijn verschillende uitvoeringen kwa corsa’s met uitrusting in air-bags ,zo zij er ook stoel air-bags
          gordijn air-bags in de A-style ,de basic modellen hebben meestal alleen stuur en passagiers air-bag en zijn daar mee het goedkoopst om te vervangen,Ook elk model heeft dan ook de bijhorende air-bag computer ,bij de C zijn het er al een stuk of 5
          types.
          als de botsing frontaal was zijn de zij air-bags meestal nog intact ,gordijn en stoel.
          De schade voor kan op het eerste gezicht mee vallen voorop maar kijk goed naar de bumper-balk en het sub-frame als die
          gedeukt of krom zijn moet dat ook worden vervangen worden en daarna waarschijnlijk nog op de richt bank plus-minus 800 euro.
          al met al raad ik je het af er komt veel meer bij kijken ,dan op het 1e gezicht lijkt.
          je komt er denk ik niet onder de 1000 euro mee uit.
          heb je een link van die corsa kan ik meer zicht krijgen op de kosten.

          m.v.g

          Nico

          #17847358
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Totall loss als alle airbags geplopt zijn. Wel een mooie sloper zon jonge wagen. Alleen alles vervangen en weer als nieuw maken gaat je heel wat geld kosten.

            #17847359
            nexus6
              Lid sinds:
              7 September 2010

              daarom raad ik het ook af vooral bij zo’n jonge wagen zullen de prijzen 2e hands nog erg duur zijn.
              als air-bags geklapt zijn kan je er beter niet aan beginnen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.