Forumindex › Forums › Modellen › Omega › airbags uitschakelen ivm kapotte deurhendel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2010 om 11:13 #17227968
Bij mijn omega uit 2000 reageert de voordeurhendel niet als ik hem wil openen, hij werkte de laaste jaren niet zo best meer.
Nu moet het binnenwerk van het deurpaneel los om erbij te komen, maar in de voorstoelen zitten zij airbags, kan die afgaan als ik het binnen paneel van de voordeur eruit haal? kan de airbag uitgeschakeld worden?
Is er een andere mogelijkheid de deurhendel weer zo te krijgen, dat de deur open gaat? De binnen deurhandel werkt wel goed. Bedankt voor uw reactie.4 november 2010 om 12:59 #17753548Ik zie ff geen verband met de deurpanelen en zij airbags. Airbags gaan af als de vertragingssensor ze activeerd. Deze zit overigens onder je midden(tunnel) console.
Deurhendel aan buitenzijde kun je alleen via de deurpanelen benaderen, gelukkig maar:o4 november 2010 om 20:31 #17753549in de deur zit een sensor die de airbag af laat gaan als er een drukverschil ontstaat door een aanrijding aan de zijkant.
dus accu afkoppelen en de waterdicht folie achter het deurpaneel weer fatsoendelijk monteren voordat je het deurpaneel weer terug plaatst.suk6
5 november 2010 om 20:44 #17753550origineel gepost door ghostly
in de deur zit een sensor die de airbag af laat gaan als er een drukverschil ontstaat door een aanrijding aan de zijkant.
dus accu afkoppelen en de waterdicht folie achter het deurpaneel weer fatsoendelijk monteren voordat je het deurpaneel weer terug plaatst.suk6
onzin, de panelen los halen is geen enkel probleem! de zij airbags gaan af in combinatie met een crashschakelaar.
heb nu in 3 maanden al inmiddels 8 panelen gewisseld met de spanning erop en geen schakelaar of trigger gevonden.5 november 2010 om 21:05 #17753551Anders accu loskoppelen, uurtje wachten en gaan met de banaan.
Zo demonteer ik de stuurwielairbag.
6 november 2010 om 15:04 #17753552origineel gepost door RAL
origineel gepost door ghostly
in de deur zit een sensor die de airbag af laat gaan als er een drukverschil ontstaat door een aanrijding aan de zijkant.
onzin, de panelen los halen is geen enkel probleem! de zij airbags gaan af in combinatie met een crashschakelaar.
heb nu in 3 maanden al inmiddels 8 panelen gewisseld met de spanning erop en geen schakelaar of trigger gevonden.tja ,ik heb ze toch al eens eraf gehad om het deurslot te vervangen en daar in die deur zit toch wel degelijk het eea om die zijairbag in de stoel te aktiveren.
staat trouwens ook in de tis beschreven.suk6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.