Airbags astra F Werking?

Forumindex Forums Modellen Astra Airbags astra F Werking?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Jeroentje123

Hallo allo,

Wie kan mij zeggen hoe eigelijk de airbags werken in een astra F ?

Hoe komt het dat deze open springen?

Jeroen

xladage
      Deelnemer

Ik weet niet precies hoe hij in de F werkt, maar volgens mij is het vrij normaal dat bij oudere systemen de sensor uit twee metalen plaatjes die een onderbroken stroomkring vormen. Bij botsing wordt de stroomkring ononderbroken een kogel in de onderbreking terecht komt.
        ik weet niet precies hoe het in de F geregeld is, maar ik denk globaal zo

Jeroentje123

En hebben de gordelspanners daar dan iets mee te maken?

xladage
          Deelnemer

Gordelspanners kunnen aangsloten zijn op de crash sensors, maar ik weet niet of dat bij de F al zo was.
            Ik kan me voorstellen dat dat nog iets te geavanceerd was…
            Ik weet ook niet of de F al crash sensoren achter heeft, ipv alleen voor, want volgens mij zijn de gordelspanners pas gekoppeld toen de achter sensoren er waren.

Aapje

Gordelspaners in een Astra-F zijn niets anders dan gasveren die uitschieten zodra er heel snel + heel hard aangetrokken word…

De Airbag in een Astra-F werkt het zelfde als in een Astra-G e.d. Zit een kastje van Siemens in (airbag sensor). Over ‘t algemeen werkt dit wel goed :P

Advies: blijft met je tengels eraf :P.

wim-v6
              Deelnemer

Inderdaad, Astra-F heeft Mechanische Gordel spanners (pas op met stoelen demonteren, plaats altijd de blokkering in de spanner!!)

Airbags werken hetzelfde als bij modernere auto, zei het met wat minder elektronica.

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.