Ik weet niet precies hoe hij in de F werkt, maar volgens mij is het vrij normaal dat bij oudere systemen de sensor uit twee metalen plaatjes die een onderbroken stroomkring vormen. Bij botsing wordt de stroomkring ononderbroken een kogel in de onderbreking terecht komt.
ik weet niet precies hoe het in de F geregeld is, maar ik denk globaal zo
Gordelspanners kunnen aangsloten zijn op de crash sensors, maar ik weet niet of dat bij de F al zo was.
Ik kan me voorstellen dat dat nog iets te geavanceerd was…
Ik weet ook niet of de F al crash sensoren achter heeft, ipv alleen voor, want volgens mij zijn de gordelspanners pas gekoppeld toen de achter sensoren er waren.
Gordelspaners in een Astra-F zijn niets anders dan gasveren die uitschieten zodra er heel snel + heel hard aangetrokken word…
De Airbag in een Astra-F werkt het zelfde als in een Astra-G e.d. Zit een kastje van Siemens in (airbag sensor). Over ‘t algemeen werkt dit wel goed :P