Airbag storing (gordelspanner)

Forumindex Forums Modellen Astra Airbag storing (gordelspanner)

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Gmdk

Hallo allen,

Ik rijd een astra G (1998) en heb nu al een week of 3 last van een airbag storing met de volgende foutcode:
      35 – Driver pretensioner circuit high resistance

Nu heb ik al het een en ander gevonden met de zoek functie, daar kwam telkens naar boven dat het op te lossen is door de weerstand ertussen uit te halen en kabels te solderen. Nou dus ik even kijken, en kwam ik erachter dat dit al gebeurd is in mijn auto.

Het ziet er onder mijn stoel nu als volgt uit:
      De paarse en zwarte kabel die lopen naar mijn gordelspanner toe. De paarse kabel is gesoldeerd aan de bruin-gele kabel en de zwarte kabel is gesoldeerd aan de rood-gele kabel.

Nu heb ik verder niks meer kunnen vinden qua oplossingen, heeft iemand anders misschien een idee?!?!

marijnl1988
      Deelnemer

Foto’s ??? Dan kunnen we je beter helpen…

Heb je aan de stoel aan de zeikant ook airbag ??

Foto’s zullen beter resultaat leveren :thumb

Juffer1
        Deelnemer

Wellicht dat je het al wist maar die storing gaat niet vanzelf weg en zal je dus wel (steeds) moeten resetten.

Gebeurd het steeds zodra je de auto op contact zet, tijdens het rijden, tijdens het sturen ?
          Als ik de tekst lees en ik ga even uit van het stukje pretension (er) (aanspraak) dan zou het een sensor moeten zijn die de airbag activeert en niet een sensor die in de stoel zit ter herkenning ?

Gmdk

@marijnl1988: Ik heb geen airbag in mijn stoel zitten. Is goed, ik ga vanmiddag even wat foto’s maken dan! Bedankt voor de tip.

@Juffer1
            : De storing staat op “aanwezig”, dus ik kan deze niet resetten. Dus sinds de storing er is, brand mn airbag lichtje constant vanaf het moment dat de auto op contact staat.

De airbag sensor was ook 1 van de eerste dingen die in me op kwamen, maar een monteur vertelde mij dat er in dat geval een andere foutmelding had moeten staan(?).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.